افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یکمصاحبه

حزب گلبدین حکمتیار در افغانستان جواز فعالیت ندارد

سخنگوی وزارت عدلیه کشور تائید می کند که تاهنوز حزب یا نهادی بنام گلبدین حکمتیار در این وزارت ثبت نشده است.

امان ریاضت؛ سخنگوی وزارت عدلیه به خبرگزاری رشد می گوید که تا هنوز حزب یا نهادی بنام گلبدین حکمتیار در وزارت عدلیه ثبت وراجستر نشده است.

این در حالی است که گلبدین حکمتیار هفته قبل نشست را تحت نام نشست” شورای مرکزی حزب اسلامی” در کابل دایر کرد.

با این حال امان ریاضت؛ سخنگوی وزارت عدلیه می گوید که ما به اساس قانون احزاب سیاسی افغانستان، به ۶۶ حزب سیاسی جواز فعالیت دادیم و تنها ۴۶ حزب رسمیت پیدا کرده و فعالیت های شان قانونی است.

ریاضت افزود:”درمیان احزاب ثبت شده حزب اسلامی در وزارت عدلیه بنام عبدالهادی ارغندیوال ثبت و راجستر شده است و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و هیچ نهاد دیگری بنام وی تا هنوز درنزد ما ثبت نشده است”.

به اساس گفته های سخنگوی وزارت عدلیه، عبدالهادی ارغندیوال به عنوان رهبر رسمی حزب اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود.

در نشست که گلبدین حکمتیار تحت عنوان شورای مرکزی در کابل برگزار کرده تعدادی از اعضای ارشد این حزب حضور نداشتند.

این در حالی است که عبدالهادی ارغندیوال نیز گفته بود که گلبدین حکمتیار تا هنوز بر سری رهبری این حزب با وی به توافق نرسیده است.

در پی توافق حکمتیار با دولت افغانستان از آدرس حزب اسلامی اختلافات بین اغندیوال و حکمتیار بر سر رهبری و آدرس حزب اسلامی به میان آمده است.

این حالی است که وزارت عدلیه کشور در واکنش به برگزاری شورای مرکزی حزب اسلامی از سوی حکمتیار به عنوان رهبر این حزب اعلام کرد که اقدام حکمتیار به برگزاری شورای مرکزی حزب اسلامی و فعالیت تحت عنوان رهبر این حزب غیرقانونی است.

این وزارت همچنین اعلام کرده است که در این وزارت عبدالهادی ارغندیوال به عنوان رهبر حزب اسلامی به رسمیت شناخته شده است زیرا وی این حزب را ثبت کرده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن