افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حزب گلبدین حکمتیار در دولت افغانستان رسمیت ندارد

مقام‌های وزارت عدلیه‌ی افغانستان می‌گویند تا حال تنها یک حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال در این وزارت راجستر بوده است و حزب اسلامی  گلبدین حکمتیار هیچ رسمیتی در دولت افغانستان ندارد.

امان ریاضت، سخنگوی این وزارت به تلویزیون یک گفته است که حزب اسلامی حکمتیار فعالیت‌های سیاسی‌اش را بدون آن که در وزارت عدلیه ثبت شده باشد، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، امان ریاضت در این مورد گفت: “در حال حاضر ۶۲ حزب سیاسی در وزارت عدلیه ثبت است که از این میان یکی آنها حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال است.”

از سوی دیگر افراد نزدیک به گلبدین حکمتیار، تنها حکمتیار را مالک اصلی این حزب می‌دانند و می‌گویند که رییس جمهور غنی با اقای حکمتیار به عنوان رهبر حزب اسلامی توافق نامه‌ی صلح را امضا کرده است.

این درحالیست که سرو صداهای از آمدن گلبدین حکمتیار برپا شده است و خوش‌آمدی‌های زیادی در گوشه و کنار پایتخت و ولایت‌های کشور نصب شده است.

افراد نزدیک به حکمتیار می‌گویند که حضور او در میان مردم در یکی از ولایت‌های شرقی کشور در اوایل هفته‌ی اینده حتمی است.

قریب الرحمان سعید، رییس فرهنگی حزب اسلامی حکمتیار در این مورد گفت: “برای برگشت آقای حکمتیار اکنون بحث هفته‌ها نیست، بلکه بحث روزهاست.”

از سوی دیگر انورالحق احدی، رییس جبهه‌ی نوین ملی افغانستان به آمدن حکمتیار خوشبین نیست و می‌گوید که آمدن حکمتیار هیچ تاثیری بر روند صلح افغانستان ندارد.

احدی به تلویزیون یک گفت: “درباره‌ی تاثیرگذاری حکمتیار درتامین صلح باید گفت که امدن گلبدین حکمتیار هیچ تاثیری برکاهش خشونت‌ها ویاهم روند صلح درکشور نخواهد داشت، چون درحال حاضر این طالبان وداعش اند که درمیدان‌های نبرد حرف اصلی را می‌زنند، نه حزب اسلامی حکمتیار.”

پیش از این عبدالهادی ارغندیوال در برابر تصمیم شماری از نزدیکان آقای حکمتیار برای معرفی اعضای حزبش به عنوان نامزد وزیران در کابینه، انتقاد کرده بود.

هم اکنون انجنییر محمد خان معاون اول ریاست اجرایی به نماینده‌گی از حزب اسلامی ارغندیوال در حکومت وحدت ملی حضور دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن