افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حشمت غنی: اگر حضور اشرف غنی در افغانستان موثر باشد، آماده است برگردد

حشمت غنی احمدزی، برادر اشرف غنی، رییس‌جمهور فراری افغانستان می‌گوید اگر حضور آقای غنی در افغانستان موثر باشد، آماده است که به کشورش برگردد.

آقای احمدزی به رسانه دویچه وله آلمان گفت که او خودش با بعضی حلقات در تماس است تا زمینه بازگشت برادرش به افغانستان را فراهم کند.

او گفت: “در جریان صحبت‌ با بعضی حلقات هستیم. در این هیچ شکی نیست. بیشتر صحبت‌ها را خودم انجام می‌دهم. اگر موثر تمام شود، او حاضر است برگردد.”

با این حال حشمت غنی احمدزی گفت که مسایلی وجود دارد که باید قبل از بازگشت برادرش به کابل حل شود.

حدود یک هفته پیش سلام رحیمی، وزیر صلح حکومت اشرف غنی و رییس پیشین دفتر او به کابل برگشت و با مقام‌های ارشد طالبان از جمله امیرخان متقی و سراج‌الدین حقانی، وزیران خارجه و داخله طالبان دیدار کرد.

سراج‌الدین حقانی، رییس شبکه مخوف حقانی که بخشی از قدرت را در کابل در دست دارد، از آقای رحیمی خواسته بود تا پیام صلح حکومت طالبان را به کسانی که از افغانستان فرار کرده‌اند، برساند.

بسیاری برگشت وزیر صلح حکومت اشرف غنی را نوعی زمینه‌سازی برای بازگشت آقای غنی به کابل تعبیر کردند.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان به خاطر فرار از کشور و واگذاری قدرت به طالبان به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

آقای غنی که زمانی گفته بود قصد فرار ندارد و افغانستان هم خانه او و هم گور او خواهد بود، پس از فرار از کابل در یک پیام ویدیویی گفت اگر نمی‌رفت به سرنوشت داکتر نجیب‌الله دچار می‌شد.

بسیاری معتقدند که اگر آقای غنی با طرح تشکیل حکومت موقت موافقت کرده بود و از کابل نمی‎‌گریخت، امروز افغانستان سرنوشت متفاوتی داشت.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن