افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یکمصاحبه

حملات اخیر طالبان چی پیام داشت؟

کارشناس مسائل سیاسی کشور می گوید که طالبان از حملات اخیر این پیام را منتقل می‌کنند که این گروه به تنهایی طرفی از مذاکرات است.

بشیر هاتف؛ کارشناس مسائل سیاسی افغانستان و پاکستان درباره حملات اخیر طالبان گفت که این گروه به دنبال نشان دادن خود به عنوان طرفی از مذاکرات است.

وی تاکید کرد که همچنین طالبان در این حملات مدعی است که سایر کشورها توانایی تعیین سرنوشت آنها را ندارند.

از سوی دیگر، «حاجی دین محمد» معاون شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به نشست عمان و حملات اخیر طالبان اعلام کرد که جنگ پاسخ این گروه به صلح دولت افغانستان است.

حملات اخیر طالبان به چندین ولسوالی و حمله به مرکز و فرماندهی پولیس ولایت پکتیا که یک روز پس از نشست عمان صورت گرفت که بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشت.

دین محمد گفت:”این حملات پس از نشست چهارجانبه عمان نشان می‌دهد که به پاکستان اطمینان نمی‌شود و این کشور صادقانه در مصالحه دولت افغانستان با گروه طالبان همکاری نمی‌کند”.

به گفته دین محمد فشارها بر پاکستان افزایش یافته است و با انجام این حملات می‌خواهد نشان دهد که اثرگذاری خود را در کشاندن طالبان به میز مذاکرات صلح از دست داده است.

وی تاکید کرد: گرچه پاسخ طالبان به صدای صلح جنگ بوده است اما دروازه‌های صلح به این گروه باز است.

از سوی دیگر «شکیبا هاشمی» نماینده قندهار در پارلمان افغانستان گفت که دولت این کشور باید روابط تجاری و دیپلماتیک خود با پاکستان را قطع کند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن