تیتر یک

حملات تروریستی در ماه آگست در پاکستان ۸۳ درصد افزایش یافته است

انستیتوت مطالعات جنگ‌ و امنیت پاکستان می‌گوید حملات تروریستی در ماه آگست در این کشور نسبت به ماه قبل آن ۸۳ درصد افزایش یافته است.

رسانه‌ی پاکستانی جیونیوز امروز (یک‌شنبه، ۱۲ سنبله) بر اساس گزارش این انستیتوت نوشت در ماه آگست پاکستان شاهد ۹۹ حادثه‌ی تروریستی بوده است.

این انستیتوت گفته است این رقم بالاترین رقم در یک ماه از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ به‌ این‌سو است.

بر اساس گزارش این انستیتوت، این حملات منجر به کشته‌شدن ۱۱۲ نفر و زخمی‌شدن ۸۶ نفر دیگر شده‌اند و عمدتا نیروهای امنیتی و غیرنظامیان پاکستانی را هدف قرار داده است.

انستیتوت مطالعات جنگ‌ و امنیت پاکستان در گزارش‌ خود افزوده است که چهار حمله از حملاتی که در ماه آگست در این کشور رخ داده، انتحاری بوده که سه حمله در مناطق قبایلی ایالت خیبرپختونخواه و یک حمله در مناطق اصلی این ایالت رخ داده است.

پاکستان در ماه جولای شاهد ۵۴ حمله‌ی تروریستی، به‌شمول پنج حمله‌ی انتحاری بوده است که بالاترین میزان حملات انتحاری در یک سال اخیر در این کشور بوده است.

بر اساس گزارش انستیتوت مطالعات جنگ‌ و امنیت پاکستان، این کشور در مجموع در هشت ماه اول سال جاری میلادی شاهد ۲۲ حمله‌ی انتحاری بوده که در آن ۲۲۷ نفر کشته و ۴۹۷ نفر زخمی شده‌اند.

در گزارش این نهاد آمده ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه و مناطق قبایلی این کشور بیشتر خشونت را در این ماه متحمل شده‌اند و شاهد افزایش حملات و ناامنی بوده‌اند.

در این گزارش آمده است نیروهای امنیتی پاکستان عمده‌ترین هدف این حملات بوده‌اند و ۵۰ درصد از مجموع کشته‌شدگان و ۶۳ درصد از مجموع زخمی‌ها را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش این نهاد پاکستانی، تلفات نیروهای امنیتی این کشور در ماه آگست ۵۱ درصد افزایش یافته است.

پس از پایان آتش‌بس میان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) و ارتش آن کشور در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی، حملات مسلحانه در آن کشور افزایش یافته است.

مقام‌های این کشور مسئول بیشتر این حملات اعضای تی‌تی‌پی را می‌دانند و از طالبان افغانستان به‌دلیل پناه‌دادن به این گروه انتقاد می‌کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن