افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

حملات هراس افگنان، ناشی از عدم هماهنگی میان ارگان های امنیتی است

فاطمه عزیز عضو مجلس نمایندگان، دلیل افزایش حملات هراس افگنانه را، عدم هماهنگی میان ارگان های امنیتی عنوان می کند.

بانو عزیز در گفتگو با خبرگزاری رشد، می افزاید: عدم هماهنگی میان ارگان های امنیتی، باعث وقوع حملات مرگبار شده است و این ارگان ها باید هرچه زودتر برنامه ای برای نقطه پایان گذاشتن به این چالش بزرگ طرح ریزی نمایند.

وی می گوید: “مسئولین وزارت های امور داخله و دفاع بعد از به وقوه پیوستن حملات هراس افگنانه می گویند که از جانب استخبارات گزارشی دریافت نکرده اند، اما استخبارات می گوید که گزارش داده شده؛ اما جلوگیری صورت نگرفته است؛ این گفته ها بیانگر عدم هماهنگی میان ارگان های امنیتی است”.

بانو عزیز علاوه کرد: عدم هماهنگی میان ارگان های امنیتی، یکی از مشکلات جدی برای تامین امنیت کشور محسوب می شود؛ اگر تمام سکتورهای امنیتی برنامه ها و استراتیژی های مشترک شان را با هماهنگی دنبال نمایند، از وقوع حملات هراس افگنانه جلوگیری خواهد شد.

اما فرهاد عظیمی عضو دیگر این مجلس می گوید که همیشه در افغانستان مصلحت نسبت به تطبیق قانون و ارزش ها اولویت داشته است.

آقای عظیمی می گوید: “بارها ما شاهد بودیم که استخبارات افغانستان اسنادی را به ارگان های امنیتی سپرده است، اما به خاطر مصلحت های قومی و زبانی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است”.

به گفته وی، “اگر گاهی هم یکی از مقامات حکومتی در این زمینه اقدام نماید، مورد توبیخ قرار گرفته و حتی بعدها به خاطر این کار، برایش دوسیه می سازند و مورد پیگرد قرار می گیرد”.

این در حالی است که همیشه کارشناسان مسایل امنیتی، از عدم هماهنگی میان ارگان های امنیتی انتقاد کرده اند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن