افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حمله به مراسم عروسی حمله به انسانیت بود

مشاور امنیت ملی امریکا و وزیر خارجه این کشور، حمله انتحاری بر مراسم عروسی در کابل را که باشندگان پایتخت را به ماتم نشان، محکوم نموده و آن را یک “عمل غیر انسانی” توصیف نمودند.

جان بولتون ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به حمله انتحاری خونین در مراسم عروسی در کابل گفت: “ایالات متحده ایالات متحده امریکا حمله تروریستی را بر عروسی در افغانستان را که گروه داعش* مسئولیت آن را برعهده گرفته است، محکوم می کند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا در توییتر خود نوشته: “امریکا ضمن محکوم نمودن حمله  اخیر بر مراسم عروسی در کابل، حمایت خود را از مردم افغانستان ابراز داشته و با آنها خود را دراین غم شریک می داند”.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز با نشر پیام مشابه گفت؛ حمله بر غیر نظامیان حمله بر انسانیت بود.

پومپئو افزوده مردم افغان، «در حالی‌که یک سده عبور از مشکلات و برخورداری از تنوع فرهنگی را جشن می‌گیرند، بسیار چیزها برای افتخار به خود دارند».

وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به دستاوردهای افغانستان طی بیست سال گذشته می‌گوید این کشور در زمینه‌های «بهداشت، آموزش، زیرساخت‌ها، حقوق زنان، فرصت‌های اقتصادی و آزادی رسانه‌ها» به موفقیت‌های مختلی دست یافته‌است.او در عین حال بر «تعهد» ایالات متحده در مورد «آینده صلح‌آمیز» افغانستان تاکید کرده‌است.

یادآوری می کنیم که شنبه‌شب (۲۶ اسد) یک فرد انتحارکننده مواد انفجاری همراهش را در داخل یک سالون عروسی در غرب شهر کابل منفجر کرد.

در این رویداد که ساعت ۱۰:۴۰ در داخل تالار عروسی در حوزه ششم شهر کابل صورت گرفته بود، دست کم ۶۳ تن کشته و ۱۸۲ تن دیگر زخم برداشتند.

دولت افغانستان از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی در خواست کرده است که در قبال حمله تروریستی شب گذشته که جان صدها غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را گرفته است، خاموشی اخیتار نکنند.

گروه طالبان از وقوع این حمله ابراز تأسف کرده اما اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، گفته است زمینه اقدامات تروریستی در افغانستان را این گروه اسلام‌گرا فراهم کرد و نمی‌تواند خود را از آن‌ها تبرئه کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن