برگزیده های سایتتیتر یک

حمله به مرکز تربیوی پولیس پکتیا بیش از ۶۰ کشته وزخمی برجا گذاشت/ قوماندان امنیه نیز کشته شد

منابع در وزارت داخله تائید کردند که جنرال توریالی عبدیانی قوماندان امنیه ولایت پکتیا در حمله مهاجمان انتحاری در این ولایت کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، یک منبع در وزارت داخله که نمی خواهد نامش فاش شود می گوید جنرال توریالی عبدیانی قوماندان پولیس پکتیا در این حمله کشته شده است.

حوالی ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح امروز(سه شنبه ۲۵ میزان) چندین مهاجم انتحاری به مرکز آموزشی پولیس در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا حمله کردند.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله می گوید“گروهی از تروریستان که با جنگ افزار و واسکت‌های انتحاری مجهز بودند، به مرکز تربیوی پولیس ملی ولایت پکتیا حمله کردند.”

وی افزود:” مهاجمان نخست یک موترمملو از مواد انفجاری را انفجار می دهد و سپس مهاجمین انتحاری دیگر به مرکز آموزشی پولیس حمله می کنند”.

دانش گفت: درگیری در این محل همچنان ادامه دارد و تاکنون دو تن از تروریستان توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

با این حال گزارش ها تائید ناشده می رساند که بیش از ۶۰ تن در این حمله کشته و زخمی شده است.

از سوی دیگر، یکی از مسؤولان در شفاخانه پکتیا تأیید کرد که ۱۵ کشته و بیش از ۴۰ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است که شامل افراد نظامی و ملکی اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

این در حالی است که ریاست امنیت ملی کشور با نشر اعلامیه ای  گفته است که رهبری طالبان در شورای پشاور تصمیم گرفته است تا یک رشته حملات خونین و مغلق را در کابل اجرا کند.

در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است که رهبری گروه تروریستی طالبان طی نشست در شورای پشاور تصمیم اتخاذ کرده تا یک سلسله حملات مغلق و خونین را بالای اهداف از قبل تعیین‌شده مثل حمله بر تاسیسات نظامی، اجرای حملات انتحاری بالای کاروان های نیرو های امنیتی و نقاط مزدحم شهر کابل انجام دهند.

این موضوع در حالی از سوی امنیت ملی مطرح می‌شود که نیروهای امنیتی در سه روز گذشته از دو حمله تروریستی در شهر کابل جلوگیری کرده اند.

قطعات خاص این ریاست به تازگی در نتیجه یک عملیات ویژه دو تن افراد انتحاری و یک موتر مملو از مواد انفجاری را در مربوطات ولسوالی سروبی ولایت کابل کشف و بازداشت کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن