برگزیده های سایتجهان

حمله سه مرد نژادپرست به دختر جوان مسلمان در شهر نیویورک

با افزایش حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این بار دختر جوان مسلمانی در شهر نیویورک هدف حمله سه مرد نژادپرست قرار گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یکی از علل اصلی افزایش اسلام هراسی و حمله علیه مسلمانان در روزها و هفته های اخیر تبدیل شده است.
در آخرین مورد از برخوردهای خشن نژادپرست ها با مسلمانان، یک دختر جوان مسلمان در ایستگاه مترو شهر «نیویورک» هدف حمله سه مرد نژادپرست قرار گرفت.
«یاسمین سوئید» بانوی مصری الاصل ساکن آمریکا، جمعه شب در حال بازگشت از دانشگاه به خانه در ایستگاه مترو شهر نیویورک، سه حامی «دونالد ترامپ» با نزدیک شدن به او و فریاد کشیدن بر سر و توهین به وی، از یاسمین خواستند تا حجاب را از سرش بردارد.
این بانوی مسلمان در صفحه فیسبوک خود نوشت: مهاجمان فریاد می زدند: «تروریست! برگرد به کشور خود و آمریکا را ترک کن.» «آن حوله کثیف را از سرت بردار.»
یاسمین همچنین خاطرنشان کرد: این سه نژادپرست، پس از توهین و حمله لفظی، به صورت فیزیکی به من حمله کردند و این در حالی بود که بسیاری از شهروندان نظاره‌گر بودند و اقدامی در دفاع از من انجام ندادند.
وی با ابراز انزجار از این رفتار وحشیانه تاکید کرد: انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موقعیت و فضا را برای انجام چنین اقداماتی فراهم‌تر کرده است و من در این حمله شاهد آمریکایی بودم که ترامپ به دنبال ایجاد آن است.
شایان ذکر است طبق آمارهایی که مقامات آمریکایی اعلام کرده اند، پس از انتخابات اخیر آمریکا، حملات نژادپرستانه به مسلمانان افزایش چشمگیری یافته است و هر روز شاهد حمله به مسلمانان یا مراکز اسلامی در این کشور هستیم.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن