افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حمله و تیراندازی مهاجمان مسلح در شهر قلعه‌نو – مرکز بادغیس

مقامات در ولایت هرات می گوید که شماری از گروه طالبان ملسح با ورود به شهر«قلعه نو» مرکز ولایت بادغیس با نیروهای دولتی درگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، مقامات محلی گزارش دادند که تروریستان طالب هنگام ورود به داخل شهر قلعه نو دست‌کم سه سرباز را نیز هدف قرارداده و از پای در آورده‌اند.

یک خبرنگار محلی از ولایت بادغیس می گوید که تروریستان طالب در یک هوتل در «چوک پسته» در یک‌صد متری فرماندهی پولیس وارد شده‌اند.

این خبرنگار که در نزدیکی محل رویداد حضور دارد می‌گوید که هم اکنون صدای شلیک گلوله‌ از محل نزدیک هوتل به گوش می‌رسد و تمام بازار قلعه‌نو مسدود شده است.

او گفت که بالگردهای ارتش به پرواز درآمده و نیروهای قطعه‌ی خاص امنیت ملی در محل حضور دارند.

در همین حال، نجیب‌الله دادفر، سخنگوی والی بادغیس با تائید این خبر می گوید که هشت فرد مسلح حامل واسکت‌های انتحاری با دست داشتن سلاح سنگین و سبک وارد یک هوتل شده‌اند.

آقای دادفر اما می‌گوید که یک سرباز پولیس کشته شده و یک سرباز دیگر زخمی شده است. چوک پسته، در یکصد متری فرماندهی پولیس مرکز بادغیس قرار دارد.

در همین نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله‌ی می گوید که دو تن از مهاجمان از سوی نیروهای امنیتی از پا درآورده شده و یک تن آنان باقی مانده است.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که عاملان انتحاری افراد این گروه هستند که در نزدیکی فرماندهی پولیس بادغیس با پولیس درگیر شده‌اند.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن