اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

حملۀ انتحاری در کابل ۱۹۸ زخمی برجا گذاشت

یک مقام امنیتی به صدای امریکا گفت که حملۀ انتحاری امروز بر یکی از ریاست‌های امنیت ملی در پل محمودخان شهر کابل صورت گرفته است. در پل محمودخان کابل ریاست محافظت از رجال برجسته مربوط امنیت ملی‌ می‌شود، موقعیت دارد.

به نقل از صدای امریکا؛ صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که نیروهای ویژه به محل رویداد رفته اند تا اگر مهاجمی زنده باشد، او را از پا در آورند.

به گفتۀ صدیقی این حمله بیانگر ناتوانی مخالفین مسلح است؛ زیرا در محلاتی که افراد ملکی حضور دارند، حملات شان را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمداسماعیل کاووسی رئیس روابط عامه و سخنگوی ریاست صحت عامۀ به صدای امریکا گفت که ۱۹۸ زخمی را به تمام شفاخانه‌های کابل منتقل شده اند؛ اما در مورد این که چه تعداد نظامی آنان نظامی و یا ملکی اند، چیزی نگفت.

هنوز از شمار دقیق کشته‌های این رویداد مقامات امنیتی و صحی افغانستان چیزی نگفته اند؛ اما شاهدان رویداد می‌گویند که این حمله تلفات زیادی را داشته است و ده‌ها زخمی و کشته به شفاخانه منتقل شده اند.

مسیر پل محمودخان یکی از جاده‌های مزدحم شهر کابل است و شاهدان می‌گویند افراد ملکی که از این مسیر می‌گذشتند، تلفات زیادی را متقبل شده اند.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این حمله را محکوم کرده و گفته است که این عمل مخالفین مسلح نشان واضح از ضعف و شکست آنان در رویارویی با نظامیان افغان است.

خبرنامۀ ریاست جمهور یه نقل از آقای غنی نگاشته است که این حملۀ مخالفین مسلح سبب ضعف ارادۀ مردم و نیروهای امنیتی در مبارزه با دهشت‌افگنی نخواهد شد.

رئیس جمهور به مسؤولین صحی دستور داده است که برای تداوی زخمیان از تمام امکانات موجود استفاده کنند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان نیز با نکوهش این این حمله گفته است که طالبان توان مقابله با نیروهای امنیتی را از دست داده اند و با این حملات شان افراد ملکی را هدف قرار می‌دهند.

به گفتۀ عبدالله نیروهای امنیتی صلاحیت دارند که در هر جا و مکانی دهشت‌افگنان را از پا در آورند؛ زیرا این حملۀ آنان نشان می‌دهد که برای اهداف بیرونی می‌جنگند.

او تأکید کرده است “نیروهای امنیتی افغان جواب گلوله را با گلوله خواهند داد.”

خبرنگار صدای امریکا از محل حادثه می‌گوید که راه‌های منتهی به محل رویداد، از سوی نیروهای پولیس، امنیت ملی و قطعه واکنش سریع مسدود شده است.

تا لحظاتی پیش صدای فیر اسلحۀ سبک نیز از محل رویداد شنیده می‌شد، هنوز مسؤولین امنیتی در مورد شمار مهاجمین چیزی نگفته اند. در حال حاضر نیروهای امنیتی تحقیقات شان را در محل رویداد آغاز کرده اند.

طالبان با نشر اعلامیه‌ای مسؤولیت این حمله را به دوش گرفته و گفته اند که افراد آنان نخست یک موتر لاری مملو از مواد انفجاری را منفجر ساخته و شماری دیگر با نیروهای امنیتی افغان درگیر شده اند و جنگ ادامه دارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن