افغانستانبرگزیده های سایت

حملۀ طالبان بالای ولسوالی بهارک بدخشان عقب زده شد

در حالی که نیروهای امنیتی عملیاتی را در بخش‌هایی از بدخشان آغاز کرده‌اند، گروه طالبان شب گذشته حمله‌هایی را از ولسوالی وردوج بالای ولسوالی بهارک ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، مسؤولان در ولایت بدخشان این حمله را تایید می‌کنند اما می‌گویند نیروهای امنیتی به گروه طالبان پاسخ مناسب داده و دوباره آنان را به عقب زده‌اند.

به گفتۀ مسؤولان در ولایت بدخشان، در این حمله شش‌تن از افراد گروه طالبان کشته شده و بیش از ۱۰ تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند.

اما باشنده‌گان محلی در ولسوالی بهارک می‌گویند طالبان دی‌شب سه بار اقدام به حمله کرده‌ان و حتا توانسته‌اند یک‌بار خودشان را به مرکز ولسوالی بهارک نیز برسانند.

بر بنیاد این گزارش، در جریان این درگیری‌ها گفته می‌شود سه نفر از نیروهای پولیس محلی نیز زخمی گردیده‌اند.

این در حالی‌ست که طالبان سال گذشته یک‌بار موفق شده بودند ولسوالی بهارک را به گونۀ کامل به تصرف‌شان در آورند اما نیروهای امنیتی دوباره آن را به دست گرفتند.

ولسوالی وردوج که از چندسال به این‌طرف در تصرف طالبان است، به یکی از پناه‌گاه‌های کلیدی این گروه در بدخشان تبدیل شده تا از همین ولسوالی چندین بخش دیگر از جمله زیباک، اشکاشم، بهارک و شهدا را مورد تهدید قرار دهند.

برخی از باشنده‌گان بدخشان می‌گویند طالبان در مسیر ولسوالی وردوج باشنده‌گان ولسوالی‌های اشکاشم، زیباک، واخان و شغنان را در جریان عبور و مرور به مرکز این ولایت را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن