افغانستانبرگزیده های سایت

حکمتیار در ابتدای ورود، شروع به سوءاستفاده کرد

رهبر حزب اسلامی از کابرد ادبیات کنایه آمیز به نشانی جمعیت اسلامی و مقاومت ملی فاصله بگیرد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ جمعیت اسلامی افغانستان در اعلامیه ای از رهبر حزب اسلامی خواست تا از کاربرد ادبیات کنایه آمیز از نشانی جمعیت اسلامی خودداری کند چرا که ادبیات سیاسی کنونی با ادبیات زمان جنگ ها متفاوت است.
هر چند جمعیت اسلامی از پیوستن گلبدین به پروسه صلح استقبال کرده است اما در این اعلامیه آمده است که کاربرد کلمات خشونت آمیز از نشانی جمعیت اسلامی و مقاومت ملی مخالف با روح جمعی فضای سیاسی کشور است.
روند سبز نیز در اعلامیه ای بیان کرده است که پیشرفت ها و سخنرانی هایی چند روز اخیر گلبدین حکمتیار نشان می هد که یا توافقنامه صلح دارای خلاء هایی است یا اینکه آقای حکمتیار در نخستین روزهای عفوش متوسل به سوء استفاده می شود.
در این اعلامیه به تمسخر گرفتن ساختار سیاسی کشور، نگاه قلیل و کوچک به قانون اساسی، تاکید بر سیاست حذف، ورود صدها مسلح مجهول الهویه، توسل به ادبیات خشن و فرقه گرایانه و اظهار همسویی با تروریزم از تخطی های حکمتیار گفته شده است.

روند سبز خواهان بازنگری و یا بازنویسی توافقنامه صلح با حزب اسلامی بر بنیاد خواسته های ملت و متناسب با روحیه عدالت محوری شده است.

جمعیت اسلامی نیز از حکومت وحدت ملی خواست تا گردآوری سلاح را از تمام گروه هایی که به روند صلح می پیوندند را بگونه جدی در نظر بگیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن