افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حکمتیار چهره شکست خورده و عقده مندانه

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی در واکنش به اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار، گفته است که ابراز نظر عقده‌مندانه در برابر قهرمانان کشور که ناشی از حقارت‌ می‌شود، راه به جایی نمی‌برد.

عبدالله عبدالله صبح امروز در نشست شورای وزیران، حکمتیار را چهره شکست خورده و ابراز نظرات او را عقده‌مندانه خواند.

وی افزود: “شهید صلح استاد ربانی و قهرمان ملی احمد شاه مسعود حافظان استقلال این کشور بودند و تحریف تاریخ توسط چهره‌های شکست خورده سبب خدشه دار شدن قهرمانان نمی‌شود”.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، دو روز قبل در حضور شماری از هوادرانش که از ولایت شمالی بدخشان آمده بودند، با وابسته خواندن احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور به ” آی‌اس‌آی ” پاکستان گفت که مسعود خود در میدان شهر به استقبال طالبان رفته و کابل را تسلیم آنان کرد.

رهبر حزب اسلامی در بخش از سخنان خود بسم‌الله محمدی وزیر دفاع پیشین را در زمینه پیشنهاد رتبه جنرالی به فساد گسترده در وزارت دفاع متهم کرده و گفت که وزیر دفاع پیشین حتی کلینرها را جنرال ساخته و امروز تنها در “ولسوالی پنچشیر، ۶۰۰ جنرال وجود دارد” در حالی‌که سراسر اروپا ۶۰۰ جنرال ندارد.

در همین حال قومندان گل حیدر خان خطاب به حکمتیار گفته است” آقای حکمتیار تمام دولت را حزب خودت گرفته هنوز هم در فکر غضب هستی و بهتان به مردم متدین و نجیب شریف پنجشیر میبندی ما و شما به همدیگر معلوم هستیم، نه فرار کردیم نه جاسوس شدیم نه سالها به نفع پاکستان آله دست شدیم بلکه در همین وطن حافظ و پاسدار بودیم.

مردم خود را انتحار و انفجار نکردیم صدها تن در انفجار شاه شهید از بین رفتند به دستور تو خائنین و حالی توسط آمریکا آمدی در پی تفرقه اندازی هستی؟

اصلاح کن خود را در غیران همان ایم که بودیم و دهن نوکر هارا پاره میکنیم.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن