تیتر یک

حکومت انتظارات مردم را برآورده نتوانسته است

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت اعلام کرده است که حکومت وحدت ملی، نتوانسته انتظارهایی را که مردم از آن داشت، برآورده کند.

به گزارش رشد، واشنگتن پست به نقل از عبدالله عبدالله نگاشته است که این مقام بلندپایه کشور در نشستی این مطلب را مطرح کرده و گفته، حکومت به سربازان و پولیس‌اش آنچنان که باید توجه می‌کرد، نکرده است.

عبدالله گفت: “ما، انتظارات مردم را برآورده نکردیم. ما مردم را تحویل نگرفتیم. نیروهای امنیتی ما نظم و دسپلین ندارند. آنان فرصت های مانور ندارند. ما به گونه‌ی لازم از سربازان و پولیس مان حمایت نکردیم. آنان به گونه‌ی دوام دار تلفات بزرگ را متحمل می شوند.”

واشنگتن پست از زبان برخی مقام‌ها که خواسته اند نام‌شان گرفته نشود و برخی مردم نوشته است که طالبان پس از سقوط کندز، جرات این را پیدا کرده اند که در تلاش براندازی ولایات همچون غزنی و زابل برآیند.

اخیرن، جنگ‌های شدید در نواحی مرکز این ولایت ها رخ داده است.

اما، با وجود این همه حرف‌ها، وزارت دفاع امریکا می‌گوید، راهبرد خروج امریکا از افغانستان همچنان پابرجاست.

امریکا، تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۵۰۰ سربازش را از افغانستان بیرون می کند.

پیتر کوک در نشست خبری در این مورد گفته است: “موقف وزیر دفاع امریکا در پیوند با راهبرد خروج از افغانستان کاملن پابرجاست و باور دارد این راهبرد مناسب با اوضاع افغانستان است. البته، اقدامات اضافی برداشته شده تا مطمین شویم، ما هر آنچه را که برای حمایت از سربازان افغانستان نیاز است، فراهم کرده ایم و تلاش می کنیم امنیت جان سربازان مان و نیروهای امنیتی افغانستان را تأمین کنیم.”

اما، وزارت دفاع امریکا باور دارد نیروهای امنیتی افغانستان هنوز نمی توانند عملیات های نظامی را به گونه مستقل انجام دهد.

به تازگی در درگیریی در ولسوالی مارجه هلمند یک سرباز امریکایی کشته شده و چند سرباز دیگر این کشور زخمی شده اند.

یک چرخبال این نیروها دیروز در همین ولسوالی در جریان یک عملیات آتش گرفت؛ اما توانست به پایگاه نظامی این نیروها برگردد.

پیشتر هم فرمانده کل نیروهای ناتو گفته است که اوضاع امنیتی افغانستان در بهار آینده بدتر خواهد شد و برای همین وی خواهد کوشید به هر اندازۀ که بتواند، در افغانستان سرباز نگه میدارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن