تیتر یک

حکومت با گروه ملا اختر منصور گفتگو می‌کند

شورای عالی صلح اعلام کرده است که شاخه قدرت مند طالبان جنگجویان زیر فرماندهی ملا اختر محمد منصور است و قرار است با همین فرمانده گفتگو شود.

به گزارش رشد، همزمان با این، ملا نیازی، معاون ملا رسول می‌گوید با گروه اختر منصور بر سر آتش‌بس میان جنگجویان شان به تفاهم رسیده اند.

هرچند او باور دارد که اخترمحمد منصور کشته شده است. قرار است به تاریخ یازدهم ماه جنوری همین سال نخستین نشست مقدماتی برای آغاز گفتگوهای صلح در پاکستان برگزار شود.

شورای عالی صلح در پیوند با این نشست خیلی خوشبین است و می‌گوید این بار نمایندگان چین و امریکا در این نشست حضور خواهند داشت و افغانستان از این کشورها می‌خواهد که پاکستان به آنچه که در این نشست می‌گوید، باید تضمین بدهد که عملی می‌کند.

حبیب‌الله فوزی، عضو شورای عالی صلح گفته است که حکومت با شاخه ملا اختر محمد منصور گفتگو می‌کند. این نشست پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

قرار است نمایندگان بلندپایه حکومت افغانستان و پاکستان و شماری از فعالان جامعه مدنی نیز در این نشست حضور داشته باشند.

در آستانۀ این نشست مهم، ملا نیازی، معاون ملا رسول رهبر شورای امارت اسلامی طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که، بر سر آتش‌بس با اختر منصور به تفاهم رسیده اند. نیازی گفته است: “ما با گروه اختر منصور بر سر آتش بس و تبادله زندانیان به تفاهم رسیده ایم؛ اما، نزدیکان اختر منصور به ما اجازه دیدن او را ندادند.” ملا نیازی می افزاید که گروه شان باور دارد، ملا اختر منصور در درگیری اخیر کشته شده است، برای همین هیبت‌الله آخند، معاون اختر منصور برای شان اجازه دیدار با منصور را نداده است. پیشتر عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفته بود اختر منصور پس از زخمی شدنش، در شفاخانه این ستاره پیشین کرکت پاکستان درمان شده بود.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن