افغانستانبرگزیده های سایت

حکومت در تطبیق استراتیژی مبارزه با تروریزم، جدی عمل کند

شماری از اعضای مجلس مجلس نمایندگان، حضور داعش در ولایات مشرقی و شمال شرقی کشور را نگران کننده عنوان می کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ذکریا سودا نماینده مردم بدخشان امروز در نشست عمومی مجلس نمایندگان گفت که طالبان بدخشان با داعش تفاهم کرده اند تا به گونه مشترک با دولت افغانستان وارد جنگ شوند.

وی افزود: “تفاهم طالبان بدخشان با گروه داعش زنگ خطر جدی برای دولت افغانستان محسوب می شود و اگر دولت در این زمینه توجه جدی نکند، ممکن است بدخشان به دست این گروه ها سقوط کند”.

آقای سودا تصریح کرد که نمایندگان مردم بدخشان چندین بار از حضور ۴۰۰ شورشی خارجی در مناطق خوستک ولسوالی جرم و جوخان ولسوالی یمگان به حکومت مرکزی هشدار داده اند؛ اما تاکنون عملیاتی برای سرکوب آنان راه اندازی نشده است.

به گفته وی، حضور شورشیان خارجی و تفاهم طالبان با داعش برعلاوه تهدید امنیت بدخشان، کشورهای منطقه از جمله چین و کشورهای آسیای میانه را نیز با تهدید امنیتی مواجه می سازد.

صالح محمد صالح نماینده کنر در مجلس نیز طی سخنانی، از ایجاد مراکز آموزشی داعش در دره پیچ و برخی مناطق دیگر این ولایت کنر خبر داد.

وی ادامه داد که گروه داعش با ایجاد این مراکز آموزشی، سربازگیری می کند.

آقای صالح هشدار داد: اگر دولت به زودی برای سرکوب داعشیان در کنر دست به راه اندازی عملیات نزند، داعش و طالبان در آینده نزدیک مشکل بزرگی برای دولت ایجاد خواهند کرد.

سرانجام عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان خاطر نشان ساخت که نگرانی های نمایندگان از حضور داعش جدی است و حضور این گروه در کنار سایر گروه های تروریستی، تهدید جدی برای برهم زدن امنیت در این ولایات است.

وی ادامه داد: “از نهادهای امنیتی می خواهیم که عملیات هایی را برای سرکوب داعش و طالبان در شرق و شمال شرق کشور راه اندازی کنند و حکومت هم باید در تطبیق استراتیژی مبارزه با تروریزم جدی عمل نماید”.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن