اقتصادیبرگزیده های سایت

حکومت طرح بودجه ملی سال ۱۳۹۹ را به مجلس نمایندگان ارایه کرد

سند بودجه ملی سال آینده از سوی حکومت به مجلس نمایندگان ارایه شده است.

هرچند معضل قعطیه یا مصرف بودجه سال پار تا هنوز پا برجاست و قانون در برابر افرادی که  پول های هنگفتی را حیف و میل کرده اند عملی نشده است. اما حکومت سند بودجه ملی سال آینده را به مجلس نماینده گان سپرده است.

سرپرست وزارت مالیه می‌گوید که دراین بودجه اصلاحات زیادی به میان آمده و نیازمندی های مردم در بخش پروژه های انکشافی در نظر گرفته شده است.

همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه میگوید: “در ترتیب سند بودجه ملی بهبود قابل ملاحضه آمده و اصلاحات عملی صورت گرفته و بودجه ۱۳۹۹ در حفظ اصلاحات با معیارهای قبول شده حکومت یک بودجه واحد ملی را ساخته است.”

در همین حال کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان تاکید می‌ورزد که پیش از بررسی بودجه سال آینده باید حساب قعطیه سال پار تعین سرنوشت شود.

محمد عظیم محسنی رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان میگوید: “اگر سرنوشت قعطیه روشن نشود نمی توانیم بودجه را قبول کنیم و تخطی های زیادی وجود داشته که باید به تمامی موارد آن رسیدگی شود.”

صدیق احمد عثمانی عضو مجلس نمایندگان میگوید: “اگر موارد غیرقانونی و تخطی باشد بودجه قابل قبول نیست و ده ها مورد نقض قانون صورت گرفته و طرزالعمل بودجه در نظر گرفته نشده است.”

بودجه ملی سال آینده ۴۲۸ میلیارد افغانی تعیین شده است که از این میان ۲۸۹ میلیارد آن بودجه عادی و ۱۳۹ میلیارد افغانی دیگر آن بودجه انکشافی را تشکیل میدهد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن