اجتماعیاخبار کوتاه

حکومت عاملان دادگاه های صحرایی را مجازات کند


 

شماری از فعالان مدنی و مدافعان عرصه حقوق زنان در یک گردهمایی که امروز جمعه برگذار گردید، برگذاری دادگاه های صحرایی را در کشور نکوهش کردند و خواهان کیفر سخت با عاملان این رویدادها شدند . آنان از حکومت می خواهند تا به فرهنگ معافیت از مجازات پایان دهد و عاملان خشونت ها را مجازات نماید.

شرکت کننده گان این گرد همایی از چگونگی فیصله دادگاه در برابر قاتلان فرخنده نیز سخت انتقاد کردند و خواهان تامین عدالت شدند.

به گزارش رشد، شرکت کننده گان این گرد همایی قتل فرخنده ، سنگسار رخشانه ، گلو بریدن تبسم و دها خشونت دیگر را در کشور جنایت نا بخشودنی دانسته خواهان کیفر سخت به عاملان این رویداد ها شدند .

ویداساغری، یک تن از فعالان عرصه حقوق زنان در این رابطه گفته است:”ازمردم می خواهیم که در دادگاه های صحرایی شرکت نکنند و چنین رویداد هایی را به نهاد های عدلی و قضایی راپور بدهند و نهاد های عدلی و قضایی نیز سلیقه یی برخورد نکرده و فیصله عادلانه کنند و اعتماد مردم را جلب کنند .”

در این گرد همایی جوانی که در پکتیا بخاطر آموزش خواهرش دست به اعتصاب زده بود نیز شرکت کرده است و قتل فرخنده را مایه شرمساری می داند و خواهان کیفر سخت به عاملان این رویداد شده است .

خان ولی عادل، باشنده ولایت پکتیا گفته است:”قتل فرخنده یک رسوایی و شرمساری است و حکومت باید کسانی که ماره شرمسار ساخته است به کیفر برساند .”

شرکت کننده گان این گرد همایی می گویند که کارنامه های حکومت را زیر زره بین مردم است و حکومت باید در تامین عدالت از هیچ گونه تلاش دریغ نکند .

میثم احسانی، گفت:”هرگاه حکومت قاتلان فرخنده و رخشانه را مجازات نکند به خود ضرر کرده است و مردم اعتماد اش را از دست خواهد داد باید حکومت برای بقای خودش هم عدالت را تامین کند و اعتبار و اعتماد خود را نزد مردم حفظ کند .”

امسال سال پر خشونتی در برابر زنان بوده است ، نسبت به هرسال دیگر کشور بیشترین مجازات ها را در داد گاه های صحرایی گواه بوده است که کشتن و سوزاندن فرخنده ، سنگسار رخشانه و سربریده شدن تبسم از رویداد های تکاندهنده خشونت ها در این سال بوده اند

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن