اجتماعیبرگزیده های سایت

حکومت نشرات رسانه های پاکستانی در افغانستان را قطع کند

مسئولین وزارت اطلاعات و فرهنگ می گویند که نشرات رسانه های پاکستانی در افغانستان باید قطع گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ هارون حکیمی مشاور و سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که هر برخوردی که پاکستان با رسانه های افغانستانی در این کشور انجام دهد٬‌ مشابه آن در قبال رسانه های پاکستانی در افغانستان اعمال می شود.

وی افزود: “همانطوری که پاکستان نشرات رسانه های افغانی را در کشور شان قطع و ممنوع کرده اند؛ حکومت افغانستان هم باید عمل بالمثل انجام دهد و نشرات رسانه های پاکستانی را در کشور قطع کند”.

در همین حال کمیسیون رسانه های همگانی و وزارت اطلاعات و فرهنگ بر عملی شدن مقررات جدید در رابطه به حقوق خبرنگاران در رسانه های خصوصی، تاکید می ورزند.

صافی خپلواک رئیس کمیسیون رسانه های همگانی می گوید که مطابق با این مقرره٬ رسانه های خصوصی همگانی مکلفیت هایی در مقابل کارمندان خود دارند که از این پس وزارت اطلاعات و فرهنگ این مکلفیت ها را با دقت و جدیت بیشتری پی گیری خواهد کرد.

براساس این مقرره تمام رسانه ها مکلف اند تا جواز فعالیت خود را تجدید نمایند و باید این کار را تا شش ماه انجام دهند و اگر رسانه ای در زمان تعیین شده جواز فعالیت خود را تجدید نکند بعد از زمان مقرره٬ قیمت دریافت جواز که ۵۰ هزار افغانی است٬ دو برابر خواهد شد و اگر تا ماه هشتم این کار را انجام ندهد٬ اجازه فعالیت از آنان گرفته و مطابق با قانون با آنان رفتار خواهد شد.

همچنین در مقررات جدید، نحوه قرارداد، حقوق و امتیازات خبرنگاران و مکلفیت آنان در برابر رسانه ها توضیح داده شده و دو طرف مکلف به رعایت آن مقررات دانسته می شوند.

محمد عرشیا گوهری/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن