افغانستانبرگزیده های سایت

مذکرات چهار جانبه صلح تحریم شد

معاون منشی پارلمان افغانستان از تحریم نشست چهارجانبه صلح توسط رهبران حکومت ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ «عرفان الله عرفان» معاون منشی پارلمان افغانستان، اعلام کرد: اشرف‌غنی رئیس‌جمهور این کشور با ناامیدی از نتایج نشستهای چهارجانبه صلح، این مذاکرات را تحریم کرده است.

وی در جمع نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان به نقل از رئیس‌جمهور گفت: حکومت افغانستان نشستهای چهار جانبه صلح را تحریم کرده و به دنبال راهکار جدیدی برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان است.

عرفان افزود: رئیس‌جمهور افغانستان در بخش صلح و نظامی تا جایی به نتیجه رسیده است و اکنون دنیا نیز متقاعد شده تا از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کند اما پاکستان فریبکاری می‌کند.

معاون منشی پارلمان افغانستان دراظهار داشت: اعضای هر سه قوه دولت حمایتشان از نیروهای امنیت ملی را در نشست شب گذشته اعلام کردند.

به گزارش جمهور نیوز، «فرشته امینی» نماینده پارلمان افغانستان به نقل از اشرف غنی گفت که دولت افغانستان تلاش می‌کند که به کمک برخی کشورهای دیگر مذاکرات صلح با طالبان را به پیش ببرد.

نشستهای چهار جانبه صلح با حضور افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین تاکنون چهار دور در کابل و اسلام‌آباد برگزار شده است.

در آخرین نشست چهار جانبه در مورد چارچوب مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان توافق صورت گرفت و قرار شد که پاکستان طالبان را بر سر میز مذاکره با دولت کابل حاضر کند اما این توافق با شکست مواجه شد.

رئیس‌جمهور افغانستان همچنین بر حمایت از نیروهای امنیتی توسط مجلس سنا و کشور تأکید کرد.

اعضای پارلمان و سنای افغانستان ساعت ۷ شب گذشته با رئیس جمهور، رئیس اجرایی و معاونان‌شان در مورد مذاکرات صلح و وضعیت امنیتی کشور دیدار کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن