افغانستانبرگزیده های سایت

حکومت وحدت ملی کشور را به بحران برده است

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمدشاه مسعود با انتقاد تند از عملکرد حکومت وحدت ملی تاکید کرده که کشور به بحران رفته و حکومت به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ به باور او، رهبری حکومت وحدت ملی حتا نتوانست اختلافات درونی خود را حل کند و موافقت‌نامه‌ی سیاسی این حکومت، ایتلاف ماموریتی برای تقسیم قدرت بود.

مسعود دیروز (دوشنبه) گفت: “رهبری دولت وحدت ملی حتی نتوانسته از بن بست درونی خود پا فراتر بگذارد، نتوانسته مشکلات خود را حل کند، ایتلاف شان یک ماموریتی بود برای تقسیم قدرت و نتوانستند یک دیدگاه مشخص را برای مردم تعریف کنند.”

به باور او، با گذشت دوسال از عمر حکومت وحدت ملی، سران حکومت نتوانستند به حکومت خود مشروعیت بدهند.

حکومت وحدت ملی دو ساله شد؛ دو سالگی که با انتقادها و پیامدهای، همراه شده است، سران حکومت با امضایی توافقنامه ایجاد حکومت وحدت ملی تعهد کرده بودند، که مواد آن را عملی سازند.

اصلاح نظام انتخاباتی، توزیع تذکره های الکترونیکی و ایجاد کمیسیون طرح تعدیل قانون اساسی تا برگزاری لویه جرگه موارد استند که باید رییس جمهورغنی و داکترعبدالله به مرحله اجرا می گذاشتند که به باور بسیاری ها تاکنون موفق نشده اند.

همزمان، احمد ولی مسعود مردم را از بابت بهبود و بیرون رفت از بحران کنونی در کشور فراخوان می‌دهد و می‌گوید، رایزنی ها را برای ایجاد میکانیزم واحد و دریافت راه حل آغاز کرده اند.

هرچند بسیاری ها ازعملکرد حکومت وحدت ملی درقبال وعده هایش انتقاد می کنند اما باورهای هم وجود دارد که درصورت آوردن اصلاحات درنظام، سران حکومت می توانند،بحران مشروعیت را درکشور ازمیان بردارند.

هارون میر، آگاه امور سیاسی به تلویزیون۱ گفت که فروپاشی حکومت هرگز راه حل درستی نیست و اصلاحات در درون حکومت باید انجام شود.

او تاکید کرد کشور نمی تواند حکومتی داشته باشد که مشروعیت قانونی ندارد و این موضوع خطرناک تر از وضعیت فعلی است.

این همه درحال بیان می شود که به روز یک شنبه داکترعبدالله، ناکامی های حکومت وحدت ملی را پذیرفت اما تاکید کرد که این حکومت در دوسال گذشته موفقیت های زیادی هم داشته است که نمی شود ازآن چشم پوشی کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن