افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

حکومت کارخانگی خود را بطور احسن انجام دهد/ از پیوستن مردم به صفوف طالبان جلوگیری کند

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر ملا هبت الله آخوند رهبر جدید گروه طالبان پیامی را منتشر  کرد که به باور آگاهان امور این پیام کار سران حکومت را سخت ترساخته است.

ملا هبت الله آخوند در پیام خود گفته است که آمریکا به اشغال افغانستان پایان دهد،  و ما  خواهان انحصار قدرت نیستیم، تمام اقوام و توده‌های افغان به همدیگر ضرورت دارند و تکامل نظام اسلامی، استقلال و قوت افغان‌ها وابسته به اتحاد و اتفاق است.

وی حدود یک ماه پیش بعد از کشته شدن ملا اختر منصور در حمله هواپیماهای بدون‌سرنشین آمریکایی در بلوچستان پاکستان، به عنوان رهبر طالبان تعیین شد.

اما آگاهان امور این پیام را زنگ خطر برای حکومت وحدت ملی افغانستان می دانند.

احمد سعیدی تحلیلگر مسائل سیاسی در مصاحبه به خبرگزاری رشد می گوید که پیام رهبر جدید طالبان نبست به پیام های ملا عمر و ملا اختر منصور رهبران اسبق طالبان اندک نرم تر است و هدف آن تشویق مردم  به صفوف گروه طالبان می باشند.

احمد سعیدی به خبرنگار ما گفته اگر حکومت وحدت ملی افغانستان کار خانکی خود را خوب انجام ندهد ممکن است  شرایط فعلی کشورمردم را وادار به پیوستن به صفوف طالبان کنند.

اما این در حالی است که حکومت افغانستان همواره از طالبان خواسته که دست از جنگ برداشته و به پروسه صلح ملحق شوند ولی این ندا از جانب آنها  لبیک گفته نشده است و همیشه  به حملات مسلحانه خود ادامه دادند.

به باور سعیدی پیام ملا هبت الله  اندک نرم است ولی  پیام صلح را ندارد و در حقیقت مردم را تشویق کرده که به صفوف گروه طالبان ملحق شوند.

این آگاه امورسیاسی ؛ با نگرانی افزود ” که بی عدالتی؛ بی انصافی و بیکاری از عوامل است که مردم را به دامن گروه طالبان می کشاند که نباید کشانده شوند”

آقای سعیدی تاکید دارد که حکومت باید وظیفه خانکی به طور احسن انجام دهند در غیر آن پایه های مخالفین محکم خواهد شد. ومردماز حکومت فاصله خواهد گرفت.س

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن