برگزیده های سایتتیتر یک

حیدری: هم‌دلی؛ کلید مهار کرونا

عارف "حیدری" گفت: مبارزه با این ویروس وجیبه‌ی شرعی، مکلفیت ملی و وظیفه‌ی اخلاقی هر شهروند کشور است که در سایه رهنمون‌های صحی وزارت صحت (جمهوری اسلامی افغانستان) خود، خانواده و هموطنان خویش را محافظت کنند.

شبکه‌ی سراسری (رشد افغانستان)  و خبرگزاری (رشد)، در پیوند با ترویج فرهنگ وقایه (پیش‌گیری) وآگاهی‌دهی‌های عامه در باره ویروس کرونا به شهروندان کابل، با شعار «هم‌دلی؛ کلید مهار کرونا» برای مقابله با شیوع ویروس “کووید۱۹” در کشور، اقدام به ویروس‌روبی و ضدعفونی‌سازی و توزیع بروشرهای پیش‌گیری در شهر کابل کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد، محمدعارف “حیدری” رئیس عمومی شبکه (سراسری رشد افغانستان) و صاحب امتیاز خبرگزاری (رشد) در قدم نخست طی سخنانی؛ در حضور رسانه‌های کشور، با ذکر این نکته که هم‌دلی کلید مهار کرونا است از مردم خواست تا برای مهار این ویروس، در افغانستان و پایین آوردن نرخ مصاب شدنِ شهروندان به مرض کرونا بسیج شوند و با هم‌دلی و مهربانی در راستای ریشه‌کن ساختن این ویروس حرکت نمایند.

عارف “حیدری” گفت: مبارزه با این ویروس وجیبه‌ی شرعی، مکلفیت ملی و وظیفه‌ی اخلاقی هر شهروند کشور است که در سایه رهنمون‌های صحی وزارت صحت (جمهوری اسلامی افغانستان) خود، خانواده و هموطنان خویش را محافظت کنند.

حیدری در بخشِ دیگری از سخنانِ خویش ضمن شادباش‌گویی فرا رسیدن سال نو شمسی در کشور، از مردم شریفِ کابل خواست تا از اشتراک در تجمعات نوروزی و عیدی جدا پرهیز کنند تا  از خطر ابتلا شدن به این ویروس جلوگیری شود.

محترم عارف “حیدری” در فراز دیگری از سخنان خویش از تجار، خیرین و نهادهای تاثیرگزار روی جامعه، خواست تا در امرمبارزه با ویروس “کرونا” و مهار آن در کشور، تسهیلات اولیه‌ی وقایوی را  با توزیع رایگان ماسک و وژل عفونی کننده میان اقشار آسیب پذیر جامعه و ویروس روبی از سطح شهر کنند.

سسپس محترم محمدعارف “حیدری” ؛ باده‌ها تن از رضاکارانِ شبکه‌ی سراسری رشد افغانستان، کمپاینِ توزیع رایگانِ  ۱۰۰۰۰ماسک و ۱۰۰۰۰ دست‌کش، صدها بوتل ژل ضدعفونی کننده‌ی دست و۳۰۰۰۰ بروشرهای حاوی نکات پیش‌گیری از مصاب‌شدن به این ویروس را طی یک کمپاین (خانه به‌خانه) در میان شهروندان، به ویژه محلات فقیرنشین شهر کابل از سرمایه‌ی شخصیِ خویش آغاز کرد.

و همچنین؛ تیم سیار «ویروس‌روبیِ» شهریِ شبکه‌ی سراسری رشد افغانستان، اقدام به ویروس‌روبی از بس‌های شهری، اماکن که تجمعات مردم در آن بسیار است مانند مساجد، تکایا و معابر شهری نیز کردند.

زکریا رادمنش

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن