اقتصادیبرگزیده های سایت

حیف و میل بیش از ۷۰۰ میلیون دالر از عواید گمرکی

حکومت افغانستان می‌ گوید که هنوز هم سالانه صدها میلیون دالر از عواید گمرکی این کشور به جیب زورمندان می‌ رود. حیف و میل شدن سالانه بیش از هفتصد میلیون دالر از عواید گمرکی افغانستان توسط زورمندان و افراد با نفوذ هنوز نیز منحیث یک چالش جدی در این کشور مطرح است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور با ابراز این مطلب می‌ گوید که حکومت افغانستان سعی می‌ کند تا عواید گمرکی را به شکل درست جمع آوری کرده و این کشور را به خود متکی سازد.

مرتضوی روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت: حیف و میل از عواید شاید به هفتصد میلیون دالر یا بیشتر از آن در سال می‌رسد و این پول به جیب افرادی می‌ رود که یا زورمند هستند و یا نفوذی که در گمرکات دارند استفاده می‌ کنند ما باید عواید خود را به هشت میلیارد دالر در سال برسانیم.

حیف و میل شدن بخشی از عواید گمرکی افغانستان همواره یکی از دغدغه‌ هایی بوده است که از آن یادآوری می‌ شود اما با تمام تلاش های حکومت هنوز نیز این چالش با قوت وجود دارد. حکومت افغانستان پیش از این گفته است که عواید سالانه افغانستان دو اعشاریه دو میلیارد دالر است درحالیکه تنها مصارف نظامی در کشور به پنج میلیارد دالر در سال می‌ رسد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن