اجتماعیبرگزیده های سایت

خانواده شهدای پولیس آپارتمان رهایشی دریافت کردند

وزارت امور داخله، عملاً برای ۵۹خانواده شهدای پولیس آپارتمان های رهایشی در شهرک پولیس توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ این آپارتمان ها که در یک بلاک پنج طبقه‏ی در شهرک پولیس اعمار شده است، امروز(پنجشنبه) توسط وزیر امور داخله و سفیر ایتالیا مقیم کابل به ورثه ۳۹شهید پولیس ملی توزیع شد.

تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله حین توزیع کلید این آپارتمان‏ها با تاکید به حمایت از خانواده‏های شهدا، معلولین و مجروحین پولیس گفت که مقام، منزلت و عزت شهدای پولیس ملی نزد رهبری وزارت امور داخله جایگاه ویژه‏ی دارد.

آقای جاهد افزود: همانطوری قربانی و فداکاری پولیس ملی در نزد رهبری وزارت امور داخله فراموش نشدنی است، رهبری حکومت وحدت ملی نیز در جهت حمایت هر چه بیشتر از خانواده و وارثین شهدا ازهیچ امکان و فرصت دست داشته دریغ نخواهند ورزید.

او تاکید کرد که وزارت داخله مصمم است تا وضعیت معیشتی بازماندگان شهدای را که به خاطر تامین امنیت، تنفیذ قانون، مبارزه با تروریزم، دفاع از حریم و مقدسات این سرزمین جان فشانی کرده و شهید شده اند، بشکل بهتر و برتر در حد توان همه جانبه و در چوکات قانون و مقررات در اجتماع فراهم نماید.

آقای جاهد با بیان اینکه تاکنون در صدها باب آپارتمان برای خانواده شهدای پولیس توزیع شده است، خاطر نشان کرد که روند توزیع خانه به ورثه شهدای پولیس در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر امورداخله، همچنان از همکاری مالی کشور ایتالیا در جهت اعمار این ۶۰باب آپارتمان رهایشی، اظهار قدردانی نمود و افزود که کشور ایتالیا درعرصه های مختلف با دولت افغانستان به ویژه در زون غرب کمک و همکاری نموده است.

مرتضی رحیمی، معین تامیناتی وزارت امور داخله نیز حین توزیع این آپارتمان ها گفت که این بلاک رهایشی برای خانواده های شهدا که درپنج منزل با ظرفیت ۶۰اپارتمان به کمک مالی کشورایتالیا درسال ۱۳۹۰ بنا گذاشته شده بود اکنون آماده توزیع شده است.

آقای رحیمی افزود که درهر ولایت کمیسیون های تحت ریاست والی و با اشتراک نمایندگان شورای ولایتی، شهرداری و سایرنهاد های دولتی موظف شده تا خانواده‏های واجد شرایط شهدا را مشخص وبه اساس قرعه کشی به وزارت امورداخله معرفی کنند.

بر اساس گفته های آقای رحیمی؛ این ۶۰ باب آپارتمان در شهرک پولیس در مربوطات ناحیه چهارم شهر کابل، از سوی ایتالیا با هزینه ۴۶ میلیون افغانی اعمار شده است.

در همین حال میرداد خان نجرابی رئیس کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه، توزیع آپارتمان‏های رهایشی برای خانواده‏های شهدای پولیس از سوی وزارت داخله را یک گام مثبت در جهت افزایش اعتماد میان منسوبین پولیس ملی عنوان کرد.

سفیر کشور ایتالیا نیز با ابراز همدردی به خانواده‏های شهدای پولیس گفت که این کمک به خانواده شهدای پولیس ناچیز بوده ولی نمونه ی ازقدردانی دولت افغانستان وحکومت ایتالیا از جانفشانی های پولیس افغانستان می باشد.

شایان ذکر است ازجمله ۶۰ اپارتمان این بلاک رهایشی یک اپارتمان آن قبلا به اساس حکم رئیس جمهور غنی، به خانواده شهید “قاسم خان” یکتن ازشهدای پولیس توزیع شده بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن