اخبار کوتاهجهان

خطر درگیری در جهان افزایش یافته است

 

 

شورای اطلاعات ملی آمریکا روز دوشنبه در گزارشی در مورد خطر افزایش درگیری بین کشورها و درگیری های داخلی کشورها ظرف پنج سال آینده تا سطحی که از زمان جنگ سرد بی سابقه بوده است،‌ هشدار داد.

به گزارش رشد، خبرگزاری رویترز از واشنگتن نوشت:‌ این بررسی‌ حاکی است که روند جاری در جهان،‌ نحوه مدیریت و همکاری را دشوارتر می کند.
یافته های این تحقیق که کمتر از دو هفته قبل از آغاز به کار دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا منتشر شد،‌ عواملی را که یک آینده تیره و دشوارتری را رقم می زند،‌ ترسیم کرد.
در این گزارش تحقیقاتی،‌ از روسیه و چین،‌ درگیری های منطقه ای،‌ تروریسم، افزایش نابرابری در زمینه درآمدها، تغییر آب و هوا و رشد کند اقتصادی به عنوان عوامل مزبور یاد شده است.
در گزارش اطلاعاتی آمریکا به عمد از تحلیل سیاست های آمریکا پرهیز شده،‌ اما تازه ترین مطالعات موید دشواری هایی بوده است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید برای عمل به وعده هایش در زمینه بهبود روابط با روسیه،‌ اشتغالزایی در آمریکا و‌ مبارزه با تروریسم مورد توجه قرار دهد.
شورای اطلاعات ملی آمریکا متشکل از تحلیلگران ارشد اطلاعاتی آمریکا است. این شورا بر روند تدوین ارزیابی های اطلاعات ملی آمریکا نظارت دارد.
در بررسی این شورا به افزایش تهدید تروریسم در دهه های آتی اشاره شده است.
در این تحقیق ذکر شده است که تضعیف استانداردهای بازدارنده جنگ و حقوق بشر در سطح بین المللی،‌ چین و روسیه را ترغیب خواهد کرد که نفوذ آمریکا را به چالش بکشد.
در همین حال،‌ در گزارش اطلاعاتی آمریکا یادآور شده است که اوضاع جاری در عین حال فرصت هایی را در اختیار دولت ها،‌ جوامع،‌ گروه ها و اشخاص قرار می دهد تا شانس ایجاد آینده ای امن و نویدبخش تر را بالا برند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن