افغانستانتیتر یک

 خلیل زاد با مقامات ترکیه ملاقات کرد/ محور ملاقات روند صلح افغانستان بود

آقای خلیلزاد به تاریخ سوم و چهارم دسمبر در انقره با مقامات ترکی ملاقات کرده و پیشرفت‌های روند صلح افغانستان را به بحث گرفت.

همزمان با پیشرفت‌ در روند مذاکرات صلح افغانستان، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان دور تازۀ سفرهای خود را به منطقه آغاز کرد.

آقای خلیلزاد به تاریخ سوم و چهارم دسمبر در انقره با مقامات ترکی ملاقات کرده و پیشرفت‌های روند صلح افغانستان را به بحث گرفت.

سفارت ایالات متحده در انقره با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هر دو جانب پیرامون همکاری ترکیه-امریکا روی تلاش‌ها برای پیشرفت مذاکرات صلح افغانستان صحبت کردند.

آقای خلیلزاد از علاقمندی ترکیه برای کمک در بخش تسریع و تلاش برای فراهم آوری حمایت بین المللی از این روند سیاسی، تمجید کرد.

او ناوقت پنجشنبه (۱۳ قوس) در صفحۀ تویترش نگاشته که پس از انقره راهی دوحه خواهد شد.

آقای خلیلزاد افزوده است: “از آنجا (ترکیه) به سوی دوحه می‌روم تا دریابم که چگونه می‌توانیم با طرفین کمک کنیم تا بر مبنای موفقیت اخیر شان در توافق بر اصول و طرزالعمل‌ها، پیشرفت سریع بر یک نقشۀ راه سیاسی و آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه بیابند.”

نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا همچنان به برخی از کشورهای منطقه سفر خواهد کرد تا به گفتۀ وی، “حمایت بیشتر بین‌المللی را برای روند صلح افغانستان جلب کند”.

هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان پس از حدود دو ماه چانه‌زنی روی طرزالعمل مذاکرات بین‌الافغانی و مقدمۀ آن در قطر به توافق رسیده و اعلام کردند که هفتۀ آینده کار اجندای مذاکرات آغاز می‌شود.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ (۲۲ سنبله) به گونۀ رسمی در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و این گفتگوها به دلیل اختلاف‌ها در ترتیب اصول مذاکرات تا هفتۀ گذشته به نتیجه‌ای نرسیده بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن