افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

خلیل زاد در کابل بماند

رییس‌جمهور غنی در دیدار با زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، از وی خواسته است که برای چند روزی در کابل بماند.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌یی گفت که اشرف‌غنی عصر روز سه شنبه با زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار، تحولات اخیر و اظهارات رییس جمهور ایالات متحده امریکا در خصوص افغانستان، مورد بحث همه جانبه قرار گرفت و لازم دیده شد، تا داکتر زلمی خلیل‌زاد برای مدتی در کابل بماند.

همچنان داکتر زلمی خلیل‌زاد در رابطه به تلاش‌ها و فعالیت‌های اخیرش در راستای رسیدن به صلح، به رییس جمهور غنی معلومات داد.

در سوی دیگر، زلمی خلیل زاد امروز چهارشنبه با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه نیز دیدار کرده است.

در پی اظهارات دونالد ترامپ دربارۀ افغانستان، روابط کابل- واشنگتن به تیره‌گی گراییده است.

دونالد ترامپ گفت که او می‌توانست جنگ افغانستان را طی یک هفته به پایان برساند، اما نخواست که ده میلیون انسان را بکشد و نقشۀ افغانستان را از روی زمین محو کند!

ارگ به این اظهارات واکنش تند نشان داد و گفت که به هیچ کشور خارجی اجازۀ تعیین سرنوشت کشور را نمی‌دهند.

خلیل‌زاد دیروز سه شنبه به کابل آمد و قرار است در روزهای پیش رو به قطر برود. برخی منابع می‌گویند که در دور هشتم مذاکرات امریکا و طالبان، احتمالاً توافق‌نامۀ نخستین به امضا برسد.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن