افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

خواست تکراری مجلس نمایندگان از حکومت

مجلس نمایندگان از حکومت می خواهد که به عوض نه وزیر سرپرست، نامزد وزیران جدید را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، دبیر مجلس نمایندگان می گوید به دلیل اختلاف میان رییس جمهور و رییس اجرایی از میان ده وزارتی که باید نامزدان آن معرفی می شدند، تنها نامزد یک وزارت به مجلس معرفی شده است.

عبدالقادر زازی وطندوست دبیر مجلس نمایندگان می گوید: ” قانون به رییس جمهور مهلت تعیین کرده است، اگر رییس جمهور کابینه را معرفی نمی کند یعنی قانون اساسی زیر پا شده است و می خواهد بازهم با پارلمان در تقابل قرار گیرد. “

هیئت اداری مجلس نمایندگان می گوید سه هفته پیش رییس جمهورغنی در دیدار با این هیئت وعده کرده بود که نامزد وزیران را به زودی معرفی می کند اما به گفته دبیر مجلس موجودیت اختلاف ها میان کاخ ریاست جمهوری و سپیدارسبب تاخیراین روند شده است.

زازی افزود: ” بازهم رهبران در مورد انتخاب نامزد وزیران به تفاهم نرسیده اند به شما هم معلوم است که وزارت ها تقسیم شده است.

برخی به این باور اند که تداوم کار سرپرست ها سبب بی نظمی درکارهای اداری شده است.

نقیب الله هاشمی عضو شورای ولایتی کابل می گوید: “نتیجه سرپرستی این است که امروز افغانستان دربحران است، امنیت نداریم، اقتصاد نداریم و نه راه بیرون رفت از این بحران را داریم. “

این درحالیست که اخیرا ریاست جمهوری فیض الله ذکی را به عنوان نامزد وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده است اما هنوز سرنوشت نه وزارت دیگر روشن نیست.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن