افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یکمصاحبه

خودکامگی و بی‌کفایتی حکومت بحران‌زا است/ سران حکومت بی گناه نیست!

کارشناس مسائل سیاسی کشور با بی‌کفایت دانستن حکومت وحدت ملی اعلام کرد که سران دولت با دور شدن از سیاست‌های قوم‌گرایانه برای ایجاد وحدت بین مردم افغانستان تلاش کنند.

احمد سعیدی؛ دیپلمات سابق و کارشناس مسائل سیاسی کشور در واکنش به حملات اخیر طالبان به ولسوالی «گردیز» در ولایت «پکتیا» خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفت: «همان اندازه که تروریست‌ها عامل جنایت‌ هستند شما هم نمی‌توانید بدون گناه باشید».

وی تصریح کرد که حکومت افغانستان «خود کامه» و «بی‌کفایت» است و مدیریت آن نیز سبب افزایش بحران در این کشور شده است.

سعیدی افزود: اگر دولت خواستار رفع مشکلات مردم کشور است باید خود را از سیاست‌های قوم گرایانه، تبعیض زبانی و خود برتربینی دور نگه دارد و در جهت وحدت مردم افغانستان عمل کند.

او به تسنیم گفته است که مردم افغانستان برای دفاع از این سرزمین به وحدت ملی و یک اجماع ملی نیاز دارند، شما نمی‌توانید وحدت را بخرید، نمی‌توانید وحدت و هم دلی را گدایی کنید؛ شما نمی‌توانید وحدت را در لابه‌لای کتاب‌ها پیدا کنید، برای وحدت اعتماد سازی لازم است.

وی تصریح کرد که اکثر مردم کشور از حکومت وحدت ملی بریده‌اند. سران این دولت به جای نشان دادن گزارش کاری خود به کشورهای خارجی باید فاصله خود را با مردم کم کنند و به فکر رفع مشکلات آنها باشند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن