اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

داعش در افغانستان بستر ندارد

 

مقامات در وزارت دفاع ملی حضور داعش در افغانستان را ضعیف عنوان کرده و تاکید می کنند که داعش در افغانستان بستر ندارد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که حضور داعش در افغانستان بسیار ضعیف است و در کشور ما بستر ندارد.

وی افزود: “داعش با امکانات بسیار زیاد و تبلیغات وسیع به افغانستان آمده بود و قصد داشت تا در افغانستان، مرکزی بزرگ داشته باشد٬ اما خیلی زود از هم پاشید”.

آقای وزیری تصریح کرد: “داعش قصد داشت در هلمند برای خود مرکز سرپا کند، اما عملکردهای حکومت باعث شد تا در این ولایت شکست بخورند٬ سپس آنان به فراه فرار کردند و تعدادی از طالبان با آنان یکجا شده بود٬ اما وقتی در آنجا نیز شکست خوردند٬ به نورستان گریختند و بعد از شکست در این ولایت به جلال آباد رفته و بعد در ولسوالی شینوار شروع به فعالیت کردند”.

وی گفت: بعد از اینکه داعش در ننگرهار نیز شکست خورد٬ در برخی ولایات دیگر مثل غزنی و زابل٬ تحرکاتی را داشته اند٬ اما برخوردها و عملکردهای حکومت آنان را بسیار تضعیف کرد و دیگر تهدیدی جدی برای افغانستان نیستند و داعش در افغانستان بستر ندارد.

همچنین وی در مورد عملیات و ادامه جنگ در ولایت بغلان گفت: جنگ در ولایت بغلان جریان دارد و تلاش برای پاکسازی این ولایت از وجود مخالفان ادامه دارد.

وی خاطر نشان ساخت که در جریان عملیات ها، ۱۵۴ تن از شورشیان کشته٬ ۱۷۵ تن زخمی و تعداد زیادی از آنان اسیر شده اند.

آقای وزیری تصریح کرد که‌ شورشیان، مردم ملکی را سپر خود ساخته و این دلیل کندی نسبی عملیات های نیروهای امنیتی کشور است.

وی گفت که جنگ تنها در ولایت بغلان نیست و در برخی ولایات دیگر نیز وجود دارد٬ اما تعداد زیادی از مخالفان برای کمک به همقطاران خود به ولایت بغلان آمده و به آنان کمک می کردند که تعداد زیادی از آنان کشته و زخمی و اسیر شده اند.

محمد عرشیا گوهری/کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن