افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

داعش در افغانستان جایی ندارد!

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور می گوید که گروه تروریستی داعش در افغانستان جایی نداشته و هیچ وقت اعمال آنان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای غنی که روز یکشنبه (۲۰ جدی) که به منظور بررسی اوضاع عمومی ولایات شرقی به جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار رفته بود بیان داشت که تاکنون جامعه جهانی خطر حضور داعش در افغانستان را جدی نگرفته اند.

وی با بیان این مطلب که داعش در خاک ما جای ندارد گفت: ” در رابطه به خطر داعش در مجالس بین المللی یاد آوری کرده بودیم اما آنها فکر می کردند که این کار من بهانه ای برای جلب کمک های مالی می باشد که این چنین نبود”.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محاکم صحرایی بیان داشت که محاکم صحرایی در دین مقدس اسلام جا ندارد و در میان مردم افغانستان جایی ندارد.

آقای غنی با اشاره به پروژه های انکشافی در کشور گفت که در سال آینده کانال شاهی و خط دوم سرک جلال آباد – تورخم احداث خواهد شد و کار پروژه کاسا ۱۰۰۰ نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: ” فقر توسط کمک های خارجی از میان نمی رود؛ بلکه برای حل این معضله باید تحرک مردمی به وجود آید… مردم در اعمار مکاتب مانند اعمار مساجد سهم خویش را ادا نمایند”.

گفتنی است که آقای غنی در ننگرهار و در جریان سفرش با مسوولین ملکی و نظامی و بزرگان و متنفذین ولایات شرقی به طور جداگانه دیدار کرد.

در این دیدارها؛ والیان ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان، اعضای شورای ولایتی، علمای دینی، بزرگان و متنفذین و نمایندگان زنان در مورد مشکلات محلی شان به رییس جمهور کشور معلومات دادند.

آنان خواست هایشان را در عرصه های تامین امنیت، تطبیق پروژه های انکشافی، اعمار و اسفالت شاهراه ها، بندهای آب، انکشاف زراعت، اعمار مکاتب، احداث بند های برق، رسیدگی به خانواده های بیجا شده، جلوگیری از غصب زمین، استخدام کدرهای ملکی و نظامی ولایات مربوطه شان در نهادهای دولتی، توجه به تعلیم زنان، جلوگیری از فساد در ادارات حکومتی و توجه به خدمات صحی، مطرح کردند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن