افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

داعش مدعی شده به خاک ازبیکستان راکت شلیک کرده است

اعماق، خبرگزاری داعش، با نشر یک ویدیو مدعی است که شاخه خراسان داعش، «۱۰ راکت کاتیوشا» را بر «نیروهای حکومت ازبیکستان در ترمذ» شلیک کرده است.

اعماق در کنار این ویدیو، عکس یک جنگجوی داعش را نیز منتشر کرده که به گفته آن، مسئول فیر این راکت‌ها بوده است.

در این ویدیو دیده می‌شود که یک دستگاه راکت انداز از یک منطقه کوهستانی و نامعلوم فیر می‌گردد. از این رو، دقیقاً روشن نیست که راکت‌ها از کجا بالای ترمذ فیر شده است.

اما، پیش از این منابع محلی در شهر مزار شریف مدعی شده بودند که حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر امروز، خاک ازبیکستان مورد اصابت ۶ فیر سلاح سنگین قرار گرفته است. به گفته این منابع، این انداخت‌ها از شهرک بندری حیرتان صورت گرفته است.

فران جفری، رئیس مرکز امور بین المللی مدیستون، نیز در توییترش به نقل از «منابع معتبر محلی» مدعی شد که این حمله از منطقه حیرتان انجام شده است.

حکومت ازبیکستان تا هنوز در برابر این ادعای داعش واکنشی نشان نداده است.

اگر صحت این حادثه از سوی مقامات ازبیک تایید شود، انگشت انتقاد یک همسایه دیگر نیز به سوی طالبان دراز خواهد شد که از زمان تسلط به کشورهای همسایه وعده داده است که به گروه‌های تروریستی اجازه فعالیت علیه آنان از خاک افغانستان را نمی‌دهد.

در چند ماه گذشته، جنگجویان تحریک طالبان پاکستان، گروه متحد طالبان افغان، چندین بار از خاک افغانستان بالای نیروهای پاکستانی حمله کرده و آنان را به هلاکت رسانده است.

حکومت پاکستان از طالبان خواسته است تا جلو حملات طالبان پاکستانی را بگیرد؛ کاری مقامات طالبان تا هنوز آن را انجام نداده اند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن