اجتماعیاخبار کوتاهجهان

دور جدید حمله به نظامیان آمریکایی، این بار هتل نارت گیت کابل

حملات نیروهای طالبان به هتل خارجی ها و مرکز لوجیستیک باتلفات صدها تن از نیروهای خارجی پایان یافت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ضمن بیان جزییات این حمله اعلام کرده است که در جریان  عملیات شب گذشته ۴ تن از مجاهدین طالبان مرکز مهم لوجیستیک و استخباراتی و هتل نیروهای خارجی  در حوزهء ۹ شهر کابل را آماج حملات انتحاری قرار دادند.

مشخصات عوامل انتحاری که چهار نفر بودند به این شرح است:

۱-  محمد انبیاء باشندهء از منطقه پاشمول ولایت قندهار

۲- شمس الله باشندهء از ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند

۳ ــ عبدالرشید

۴ــ نعمت الله  باشندگان ولسوالی اتغر ولایت زابل

مجاهد در ادامه گفت نیروی نخست راننده اتومبیلی  مملو از مواد منفجره را با موفقیت به ورودی هتل نارت گیت و مرکز لوجیستیکی رسانده و  آنرا را منفجر کرد. سه تن دیگر که مسلح به سلاح های سبک و سنگین ، بمب های آتش زا، پیکا، راکت لانچر و واسکت های انفجاری بودند، بعد از انفجار اول وهموار شدن راه،  خود را به داخل مرکز رساندند و در  آنجا مطابق نقشه طرح شده، نیروهای خارجی را هدف  حملات خود قرار دادند. هنگامی که اتومبیل در ورودی مرکز منفجر شد،  موانع امنیتی، اتاق ها، انبار اسلحه وانبار مواد نفتی و خوراکی تخریب و  اکثر نیروهای خارجی حاضر در هتل زیر آوار ماندند. بعد از انفجاراول  و تخریب ، ۳ تن دیگر داخل سالن مهمانخانه شدند، و خارجی ها، محافظین و مهمانان زنده مانده در اتاق ها را مورد هدف حملات مستقیم قرار دادند.

وی ضمن تشریح مراحل حمله گفت در مرحلهء دوم حمله که تقریباً تا ساعت ۵ صبح  ادامه داشت تمام افراد مقیم هتل یا کشته و یا به شدت زخمی شدند .در مرحلهء سوم و در جریان درگیری های دو ساعته، سه طالب دیگر مطابق برنامه داده شده،  در خارج از مرکز درگیری های خود با پلیس را آغاز کردند، که در طی این درگیری شدید تعداد زیادی از نیروهای امنیتی خارجی و داخلی کشته و زخمی شدند که توسط امبولانس ها منتقل می شدند.

مجاهد در مورد تعداد کشته شدگان این عملیات گفت: در جریان این عملیات در مجموع بیش از صد تن از نیروهای امنیتی  که طبق اطلاعات طالبان در هتل حضور داشتند کشته و تعدادی زخمی شدند، علاوه بر تلفات جانی، اکثریت ساختمان های مرکز کاملاً تخریب و بسیاری از وسایط نقلیه نیز منهدم شده اند و در ضمن  زیان های سنگین مالی نیز به دشمن وارد گردیده است.

سخن گوی طالبان با بیان اینکه رسانه های وابسته به نیروهای خارجی حاضر در افعانستان با تلاش برای سانسور کردن حملات وارد شده به این نیروها سعی در کم نشان دادن تعداد تلفات نیروهای خارجی هستند افزود: این کار جدیدی نیست و بارها و بارها توسط این رسانه ها تکرار شده است و این رسانه همواره سعی در پنهان کردن حقایق را دارند.

او معتقد است که نیروهای خارجی برای اینکه اثرات و پیامدهای این حمله را ناچیز جلوه دهند تعداد کشته ها را به درستی اعلام نمی کنند .   به گفته وی عملیات مجاهدین بسیار دقیق بود و به همان اندازه وارد شدن تلفات  نیز طبق پیشبینی دقیق است.

ذبیح الله مجاهد اظهار داشت:  آمریکایی ها به هدفشان در افغانستان نرسیده اند و خوب می دانند نمی توانند فعالیت هایشان در خاک این کشور آنطور که دوست دارند انجام دهند. تنها دلیل پافشاری آنها برای حضور در افغانستان شرم از شکست و از دست دادن اعتبار بین المللی به واسطه شکست هایی که در افغانستان خورده اند است. اما در حقیقت به همان اندازه که آمریکایی ها و نیروهی متحد آنها، سخن از تداوم اشغال میزنند، به همان اندازه افغان ها نیز بر عملیات های جهادی خویش فکر می کنند، تا نیروهای خارجی نیز همانند متحدان داخلی آنها، متحمل تلفات سنگین  گردند.

وی افزود: حمله ی کابل پیام بسیار واضحی داشت و آن این بود که  افغان ها از دادن قربانی ها و پیشبرد مبارزات جهادی خسته نشده اند. هیچ  ضعفی در اجرای حملات ما مشاهده نشده و نیرومندتر از گذشته شده ایم. اگر نیروهای ما از یکسو مراکز ولسوالی ها را فتح می نمایند، این  مناطق را از وجود نیروهای خارجی مزدور  پاک  سازی می کنند، محل سکونت آنها را تخریب  وعلیه آنها حملات کوبنده و مرگبار  را انجام میدهند. آنها باید از حملات کابل فهمیده باشد، هزینه گذراندن هر روز و جنایت خود را در اینجا خواهد پرداختند،  نیروهای طالبان امروز عملیاتی را در  کابل انجام دادند و قطعا انتقام کشته شدن رهبر امارت اسلامی  ملا اختر محمد

منصور را از اشغالگران می گیرند، پس هراندازه بر ظلم، وحشت و تداوم اشغال اصرار صورت میگیرد،  به همان اندازه علیه  آن  موج انتقام  بیشتر و گسترده تر میشود،  و جنایت پیشه گان پاسخ جنایات خود را  میدهند.

 

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن