افغانستانبرگزیده های سایتجهان

دختران مهاجر افغان در اروپا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند

گزارش‌های رسیده از وزارت امور مهاجرین حاکی از آن است که برخی از کودکان و دختران مهاجر افغانستان از سوی قاچاقچیان انسان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین تایید کرد گزارش‌هایی از آزار و اذیت جنسی بانوان جوان افغان در مسیر راه اروپا به ثبت رسیده است.

وزیر امور مهاجرین افزود: هرچند آمار دقیقی از بانوان و کودکانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند یا مجبور به کارهای غیر‌اخلاقی شده اند وجود ندارد اما بحران پناهجویی این زمینه را مساعد کرده و بر نگرانی‌ها افزوده است.

عالمی بلخی تصریح کرد: در مسیر راه سو استفاده‌هایی صورت می‌گیرد از کودکان و در مجموع از زنان و این مشکلات در مسیر راه توسط قاچاقچیان برای ما گزارش می‌شود که وجود دارد.

وی گفت: این موضوعات اکثرا به دلایلی پنهان می‌مانند و ما آمار دقیق نداریم که چقدر این ها مورد استفاده جنسی قرار می‌گیرند واین مورد مربوط نمایندگی‌های سیاسی دولت افغانستان می‌شود که اگر بتوانند آمار ارایه کنند.

این در حالی است که سال گذشته هزاران افغان کشور را ترک کرده و عازم کشورهای اروپایی شدند که براساس اطلاعات وزارت مهاجرین ۶۰ درصد مهاجران افغانستان را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

عالمه معاون وزارت امور مهاجرین در این رابطه افزود: بحران پناهجویی، پناهجویان افغانستان که اکثرا کودکان و زنان هستند را به شدت وضعیت بدی قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که ۶۰ درصد پناهجویان و مهاجران افغانستان به کشورهای اروپایی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد خاطرنشان کرد: در بین این پناهجویان دختران جوان نیز حضور دارند که بیشتر در یونان سرازیر شده و دست به کارهای غیراخلاقی می‌زنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن