اخبار کوتاهجهان

درمراسم سال نو تایلند ۲۶۰ نفر در تصادفات کشته شدند

در چهار روز نخست از هفت روز تعطیلات سال نو تایلند که از آن به عنوان هفت روز خطرناک یاد می شود، ۲۵۹نفر جان خود را در تصادفات جاده ای از دست دادند که در مقایسه با سال گذشته ۳۶درصد افزایش داشته است.

به گزارش رشد، سازمان پیشگیری از بلایا و مرکز ایمنی جاده ای تایلند روز شنبه اعلام کرد که در این چهار روز دو هزار و ۲۱۶تصادف رخ داده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۷٫۷ درصد افزایش داشته و در مجموع دو هزار و ۳۷۸ نفر نیز زخمی شده اند.
تنها در روز پنجشنبه هفته گذشته ۵۵۵ تصادف در تایلند رخ داد که بر اثر آن ۶۱۰ نفر زخمی و ۷۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
تعطیلات هفت روزه جشن سال نو تایلند (سونگکران) از ۱۱ اپریل آغاز و تا ۱۷ اپریل ادامه دارد.
به نوشته تارنمای بانکوک پست، مصرف مشروبات الکلی عامل ۳۹٫۸ درصد از تصادفات بوده است، تخلفی که یکی از مجازات های آن در صورت تصویب در تایلند فعالیت راننده متخلف در سردخانه و کنار مرده ها است.
سرعت غیرمجاز نیز عامل ۳۲٫۱ درصد از اصلی ترین دلایل وقوع حوادث جاده ای تعطیلات سال نو در تایلند عنوان شده است.
دولت تایلند پیش از این در طرحی اعلام کرد افرادی که مشروبات الکلی مصرف و رانندگی کنند و یا قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کنند، به عنوان جریمه باید در سردخانه بیمارستان ها و کار کرده و به جابجایی مرده ها اقدام کنند.
بیشترین تعداد کشته شدگان این تعطیلات مربوط به شهر بانکوک پایتخت تایلند بوده است که ۱۴ نفر جان خود را از دست داده اند.
جاده های تایلند یکی ازمرگبارترین جاده های آسیا است که مرگ ومیرهای ناشی ازرانندگی در آن، تایلند را در صدر تلفات جاده ای آسیا و دوم جهان قرار داده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن