اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

در انتخابات بعدی مراکز رای دهی خیالی وجود نخواهد داشت

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از پایان ارزیابی مرکزهای رای‌دهی توسط این کمیسیون در کشور خبر می‌دهد.
به گزارش رشد، امام محمد وریماج، رییس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات روز چهارشنبه(۸ سنبله) در یک نشست خبری گفت به خاطر مشکلات موجود و بحث‌هایی از جمله موجودیت مرکزهای خیالی، کمیسیون تصمیم گرفت تا این مرکزها را ارزیابی کند.
آقای وریماج گفت این کار برای نخستین بار به هم‌کاری مستقیم مقام‌های محلی، مردم محل و شوراهای انکشافی قریه و جامعۀ مدنی صورت گرفته‌ و در انتخابات پیش رو بحث‌های گذشته، از جمله مرکزهای خیالی رای‌دهی را نخواهیم داشت.
در تعیین مرکزهای رای‌دهی مسایل مختلف از جمله ایجاد سهولت برای رای‌دهنده‌گان، خانم‌ها و افراد کهن‌سال در نظر گرفته شده و ملکیت‌های خصوصی نیز به عنوان مرکز رای‌دهی در نظر گرفته نخواهد شد.
رییس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات گفت یک مرکز در جایی که دارای حد اقل دوصد نفر رای‌دهنده باشد با درنظرداشت سه و پنج کیلومتر فاصله ایجاد خواهد شد و فاصله بین مرکزها در بخش‌های پرنفوس نیز یک کیلومتر خواهد بود.
او گفت که ارزیابی کمیسیون مستقل انتخابات از مرکزهای رای‌دهی در دو مرحله(از ۱۶ تا ۲۲ اسد تا سپس از ۲۳ اسد تا ۶ سنبله) انجام شده‌است.
هم‌چنان کمیسیون مستقل انتخابات برای اولین‌بار و اولین نهاد، با استفاده از اپلیکیشن مبایل مرکزهای رای‌دهی را در سراسر کشور ارزیابی کرده و سپس معلومات آن را از انترنیت به دست آورده‌است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن