افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

در انتخابات قبلی نزدیک به دو میلیون رای تقلب شد

استقبال از آغاز ثبت نام رای دهنده گان

توزیع کارت رای دهی برویت تذکره تابعیت و ایجاد فهرست رای دهنده گان در محور محلات مشخص رای دهی یگ گام مثبت است که از ان استقبال می نماییم.

تا حال دعوت کمیسیون محترم انتخابات را برای مباحث تخنیکی و عمومی لبیک گفته و در آن اشتراک فعال نموده ایم.

درین نشست ها نگرانی ها و نظریات مشخص خویش در مورد خلا های موجود در سیستم جدید ابراز نموده ایم که هنوز امیدواریم به این نگرانی ها و نظریات توجه صورت گیرد.

یکی از مهم ترین مسایل اعاده اعتماد مردم نسبت به پروسه انتخابات است که نمیشود صرفن از راه صدور اعلامیه ها انجام داد. در انتخابات قبلی در نقاط نا امن (سرخ)، نیمه امن (زرد) و محلات خیالی بیشترین رای استعمال گردیده بود.

در انتخابات قبلی نزدیک به دو میلیون رای تقلبی که هیچگاه باطل نگردید ازین نوع محلات آورده شده بود. امیدواریم کمیسیون محترم انتخابات بخاطر اعاده اعتماد ملی گام های کوچک ولی موثر بردارند که یکی از این گام ها اعلان روزمره یا هر دو روز بعد تعداد افراد ثبت شده با ذکر محلات آن است.

با اینکار که هیچ نوع هزینه ندارد نه تنها فضای رقابت مثبت ایجاد گردیده و مردم تشویق به ثبت نام میشوند بلکه از جعل ارقام نیز جلوگیری صورت میگیرد.

اگر کمیسیون محترم بخواهد که اعلان احصاییه و ارقام را الی ختم پروسه معطل سازد بازهم باعث تخریش اعتماد و باور مردم شده و زمینه را برای جعل و تقلب احصاییه نهایی و فرمایشی شدن آن مطابق به میل حلقات مشخص برابر می سازد. امیدواریم از روحیه مثبتی که وجود دارد استقبال گردد و به پیشنهادات معقول مردم و جریان ها توجه صورت گیرد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن