برگزیده های سایتمصاحبه

در بهار سال آینده جنگ و خونریزی افزایش خواهد یافت

افزایش ناامنی، بیکاری، حملات تروریستی طالبان، نفوذ داعش و دیگر مشکلات در جریان سال جاری سبب شده است که افکار عمومی افغانستانی ها و جهان نسبت به دولت وحدت ملی منفی باشد، اما با این وصف هنوز هم دولتمردان افغانستان نسبت به آینده خوشبین هستند.

در همین حال نقیب الله فایق عضو مجلس نمایندگان این خوشبینی حکومت را بیجا عنوان کرده و بهار سال آینده را بهاری پر از جنگ و خونریزی پیش بینی می کند.

وی می افزاید: “خوشبینی ما به جا نیست، طالبان و حامیان شان در زمستان برنامه های بزرگی روی دست دارند تا بدخشان و فاریاب را به نفع داعش سقوط دهند”.

آقای فایق خاطر نشان ساخت که بهار سال آینده پر از جنگ و خونریزی خواهد بود و افغانستانی ها نباید خوشبین باشند.

وی گفت: “حکومت افغانستان هنوز مذاکرات صلح را آغاز نکرده است، حامیان طالبان و داعش را تحت فشار قرار نداده است، هنوز در تعیینات خود شایسته سالاری را مدنظر نگرفته است. در عین حال مشکلات داخلی را نیز حل نکرده ایم و بنابر این ما به آینده خوشبین نیستیم”.

وی در مورد نکات مثبت و منفی عملکردهای دولت وحدت ملی در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز چنین گفت: “یک مقدار روابط منطقوی آغاز شده و سفرهای متقابل ادامه دارد و بعضی قرارداد ها از جمله پروژه تاپی، چابهار و گندم و برق روی دست گرفته شده، اما فکر نمی کنم این موارد نگرانی های شدید ما را از بهار سال آینده کاهش دهد”.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن