افغانستانبرگزیده های سایت

 در حمله هوایی سنگین ۲۲ عضو دو خانواده کشته شده‌اند

مقامات هلمند و باشندگان این ولایت می‌گویند، در عملیات مشترک هفته گذشته قوای افغان و امریکایی در ولسوالی سنگین ۲۲ تن از دو خانواده کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، عبدالجبار قهرمان رئیس گروه اوپراتیفی ولایت هلمند می گوید که در این عملیات ۱۳ عضو یک خانواده و ۹ عضو یک خانواده دیگر کشته شده‌اند.

آقای قهرمان گفت، طالبان در ولسوالی سنگین در خانه‌های مردم سنگر گرفته بودند که در نتیجه در جریان عملیات قوای مشترک افغان و امریکایی این حادثه رخ داده‌است.

وی افزود:” تصادفاً در آنجا در دو خانه، در یک خانه ۱۳ تن و در خانه دیگر ۹ تن که جمعاً ۲۲ نفر می‌شود کشته شده‌اند. واقعاً ما خفه هستیم، دولت هم خفه است. دولت مکلفیت دارد به هر قیمتی که می‌شود باید مردم بی‌گناه آزار و اذیت نبینند.”

در این حال حمید گل یک باشنده ولسوالی سنگین از کشته شدن نه عضو خانواده خود به شمول مادر و خواهرش درین حمله هوایی که شب جمعه رخ داد، خبر داده‌است.

این در حالیست که وارثین و زخمی‌های یکی از این دو خانواده شب یکشنبه با هلیکوپترهای اردوی ملی به لشکرگاه منتقل و برای معالجه در شفاخانه ایمرجنسی بستری شدند.

یک عضو خانواده قربانیان حادثه سنگین چنین گفت:”ساعت دوبجه شب بود همه خواب بودیم. در دهلیز شعاع لیزر دیده شد و بعد از آن فیر شد. هر اطاق نشان گرفته شد. کسانی‌که زنده مانده بودند فریاد می‌زدند. اردوی ملی به آنجا آمده بود. چنین واقعه بود.”

از سوی دیگر بیل سلوین یک سخنگوی اردوی امریکا می‌گوید، روی این مسئله کار می‌کنند تا معلوم سازند که آیا افراد ملکی در این حادثه کشته و زخمی شده‌اند یا خیر.

به گفته سلوین این حمله در حمایت از قوای افغان در سنگین و اطراف آن صورت گرفته‌است. او گفت، تحقیقات ادامه دارد و تا حال به نتیجۀ نرسیده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن