اجتماعیافغانستان

در حوادث ترافیکی در چهار ولایت کشور هشت نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند

در بیست‌وچهار ساعت گذشته وقوع حوادث ترافیکی در ولایت‌های بامیان، لغمان، هلمند و کاپیسا جان دست‌کم هشت نفر را گرفته و هفت نفر زخمی برجای گذاشته است.

در ولایت بامیان، حوالی ساعت ۱:۰۰ پس‌ازچاشت روز (سه‌شنبه، ۱۴ سنبله) از اثر واژگون شدن یک عراده موتر نوع کاماز در ساحه‌ی «سبزک سومچ زارین» ولسوالی یکه‌ولنگ نمبریک، دو نفر جان باخته‌اند و یک نفر زخمی شده است.

پولیس طالبان در بامیان در خبرنامه‌ای گفته است که این موتر به علت عوارض تخنیکی از جاده منحرف و واژگون شده است. فرد زخمی به شفاخانه منتقل و راننده‌ی موتر بازداشت شده است.

همین طور، یونس یوسفزی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت لغمان گفته است که حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز از اثر برخورد دو عراده موتر در منطقه‌ی «مشالی کمر» در مسیر شاهراه کابل – جلال‌آباد، یک زن، یک کودک و یک مرد جان باخته‌اند و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یوسفزی همچنین گفته است که زخمیان این حادثه برای درمان به شفاخانه ولایتی لغمان منتقل شده‌اند و وضعیت صحی برخی از زخمیان وخیم گزارش شده است. به‌گفته‌ی او، علت وقوع این حادثه بی‌احتیاطی رانندگان بوده است.

حادثه‌ی ترافیکی در مسیر شاه‌راه کابل – جلال‌آباد شش کشته و سه زخمی بر جای گذاشت
حادثه ترافیکی در ورس بامیان جان دو نفر را گرفت و پنج زخمی برجای گذاشت
حادثه ترافیکی در بامیان جان سه نفر را گرفت و چهار زخمی برجای گذاشت
حادثه‌ی دیگر ترافیکی پیش‌ازچاشت امروز از اثر واژگون شدن یک عراده موتر نوع فیلدر در ولسوالی گرشک ولایت هلمند اتفاق افتاده است. منابع گفتند که در این حادثه دو نفر جان باخته‌اند و یک نفر زخمی شده است. علت وقوع این حادثه سرعت غیرمجاز عنوان شده است.

در ولایت کاپیسا، حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه‌ی عصر روز گذشته یک عراده موتر نوع فرونر یک زن را در منطقه‌ی «علی‌خیل» شهر محمودراقی، مرکز این ولایت زیر گرفته است.

پولیس طالبان در کاپیسا گفته است که این زن باشنده‌ی «دره اسکین» ولسوالی اله‌سای بوده و در این حادثه جان باخته است. علت وقوع این حادثه بی‌احتیاطی راننده عنوان شده است.

حوادث ترافیکی در افغانستان سالانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد و ده‌ها زخمی و معلول برجای می‌گذارد. نبود جاده‌های معیاری، بی‌احتیاطی رانندگان و مراعات نشدن اصول رانندگی از دلایل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در کشور دانسته می‌شوند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن