افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

در حکومت آینده”علی آباد” را بزرگتر می سازیم

امرالله صالح؛ معاون اول تیم دولت ساز می گوید که اعضای تیم ثبات و همگرایی به دلیل اینکه بازی را باخته است، دچار افسردگی شدند.

امرالله صالح معاون دسته انتخاباتی دولت ساز، می گوید که این تیم حدود ۳۷۶۱ مورد شکایت را در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ثبت کرده است و همه این شکایت های به گونه‌ی مستند در اختیار کمیسیون قرار گرفته است.

آقای صالح در یک نشست خبری صحبت می کرد، خواستار تفتیش ۸۶ هزار رای شد که به دلیل مخالفت های سایر تکت های انتخاباتی حساب نشده است.

او افزود: «درملوگ در پایان انتخابات، به طرف افغانستان یک تصدیق نامه دارد که ملت افغانستان ۱۸۳۷۰۱ (یک میلیون هشت‌صد و چهل‌وسه هزار هفت‌صدویک) نفرش با ماشین‌های درملوگ رای دادند، شرکت درملوگ گفته که در کنار این مقدار رأی، ۸۶ هزار رای قابل تفتیش است، اما حریفان ما می‌گویند که این رأی‌ها باطل است. پس از تفتیش که ما توقع داشتیم ۸۶زار رأی تفتیش شود و سطح اشتراک بالا برود، نه این که این رای غلط ترجمه شده و به باطله دانی انداخته شود».

آقای صالح تاکید دارد که بیش از ۱۸ هزار رای دیگر نیز مفقود شده است و بدون هیچ اسنادی و شواهدی از دور خارج شده است. در صورتی که ۸۶ هزار رای تفتیش شود و ۱۸ هزار مفقود شده نیز دوباره پیدا شود، رای این تیم ۵۵ درصد خواهد بود.

آقای صالح در مورد ثبات همگرایی افزود: «ما از دسته‌ی ثبات و همگرایی شنیدیم که آن‌ها به آدرس رییس جمهور غنی دشنام دادند. این دشنام‌ها نشان دهنده‌ی این است که ثبات و همگرایی دقیقا فهمیده که هیچ چیزی به دست شان نیامده است، تیم ثبات و همگرایی دچار افسردگی شده است. در تیم آینده ما باید علی آباد را کلان بسازیم. وگرنه کسانی که بیش از نیم قرن در سیاست بودند، دشنام دادن، یک شخص که در صحنه‌ی قرار دارند تاسف‌بار است. این‌ها نیاز به تداوی دارند».

امرالله صالح با انتقاد از برخی اعضای کمیسیون انتخابات و کمیسیون رسیدگی انتخاباتی گفت که این افراد به نفع یک تیم کار می کنند.

آقای صالح ولایت ننگرهار را قربانی ترین ولایت در انتخابات ریاست جمهوری خواند و گفت که حدود ۹ هزار رای مردم در ولایت که در بیش از ۱۰۰ مرکز ریخته شده بود، در دستگاه ولایتی وجود دارد ولی در دستگاه کمیسیون مرکزی انتقال داده نشده و حساب نشده است.

این در حالی بیان می شود که اخیرا شماری از اعضای شورای نامزدان ریاست جمهوری گفته اند که به هیچ وجه، نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات را نمی پذیرند و تاکید دارند که رهبران حکومت وحدت ملی و طالبان باید هم حکومت مشارکت ملی تشکیل دهند تا زمینه برگزاری انتخابات شفاف را مساعد کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن