افغانستانبرگزیده های سایتشایعات

در سفارت افغانستان در آلمان چه میگذرد؟!

با بعضی از کارمندان سفارت افغانستان در #بُن آلمان وقتی هم کلام شویم اولین سوالش این است که «پشتو پوهیژی؟ » اگر بگویی نه میگویند: «ولی نَه پوهیژی؟»

بعد میگویند: وقت قبلی داری؟ اگر بگویی نه میگه:  آمدنت اینجا فایده ای ندارد برو اول وقت بگیر بعد بیا.

من خودم  دو ماه پیش بخاطر کارم رفتم آخرش بهانه گیری کردند که برو ما برایت خبر میدهیم و یا خودت زنگ بزن. از دو ماه تا حالا هروز و هر ساعت برای شان زنگ میزنم ایمیل میفرستم ولی هیچ جوابی دریافت نکرده ام. یعنی بخاطر یک سوال و یک مشکل جزئی با وجود این همه امکانات تکنالوژیکی، اما باید از این سر آلمان تا آن سر آلمان برویم که به سوالهای ما جواب بدهند.

با تاجیک ها رفتار خیلی ناپسند و غیر اخلاقی دارند بماند که در این سفارت همه کارمندانش از قوم پشتون هستند و حتی یک تاجیک هم نیست.

مردم تا پنج صد کیلومتر از راه دور بخاطر حل مشکلات شان می آیند و اکثراً نصف شب  ویا صبح زود میرسند که مبادا دیر برسند و کارشان حل نشود ولی متاسفانه کارمندهای سفارت آنقدر بهانه گیری و مردم را اذیت میکنند که بیشتر وقتها به جنگ و دعوا میکشد و اما بخاطر که همه کارشان در سفارت گیر است، سکوت میکنند و سعی میکنند تا در حد ممکن تحمل و گذشت کنند ولی کارمندان سفارت از این صبر و تحمل مردم استفاده ی سوء نموده و فکر میکنند که مردم از ما میترسند و ما هر کاری بکنیم اینها هیچ کار کرده نمی توانند .

بارها اتفاق افتاده که کارمندان این سفارت مردم را به صورت غیر انسانی از سفارت به بیرون رانده و تهدید میکنند و با پرخاشگری و حرفهای رکیگ سعی میکنند مردم را ازحضور دوبترهٔ شان به سفارتخانهٔ کشور دل سرد سازند.

آن عده از کسانی که برای حل مشکلات شان در این سفارت رفته اند و از نزدیک دیده اند میدانند چی می گویم.

حرفهای ناگفته و شکوه ها از رفتارهای غیر مسؤولانه و متعصبانهٔ این ادارهٔ سیاسی افغانستان درآلمان واقعاً زیاد است.

لطفاً همرسانی نموده و شریک سازید تا این مطلب به گوش وزارت خارجه و رئیس جمهور برسد و شاید اصلاحی در تعیین و تقرری ها و تغییری در شیوهٔ گزینش دیپلومات ها مشهود گردد.

(این خبر در بخش شایعات خبرگزاری رشد به نشر رسیده است)

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن