افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

در ششم میزان تنها انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود

منابع موثق در کمیسیون‌های انتخاباتی می‌گویند که در ششم میزان تنها انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رشد، به گفته‌ی این منابع، در نشست مشترک کمیسیون انتخابات، ریاست‌جمهوری و سفیران کشورهای تمویل کننده‌ی انتخابات فیصله شده است که در ششم میزان تنها یک انتخابات برگزار شود.

یک منبع دیگر به شرط ذکر نشدن نامش به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار می‌شود و تقویم انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی به‌زودی اعلان می‌شود.

در همین حال رحیمه ظریفی، عضو کمیسیون انتخابات به روزنامه اطلاعات روز می ‌گوید که بحث‌ها در این مورد هنوز نهایی نشده و تصمیم رهبری این کمیسیون تا ساعات دیگر در یک نشست خبری اعلام می‌شود.

تصمیم برگزاری تنها یک انتخابات در ششم میزان در حالی گرفته می‌شود که کمیسیون مستقل انتخابات پیش ازاین اعلام کرده بود که سه انتخابات (انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی) به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار می‌شود.

انتخابات پارلمانی ولایت غزنی پس از جنجالی شدن در سال گذشته به تاریخ ۲۸ میزان برگزار نشد. جنجال‌ها در مورد این انتخابات هنوز هم پابرجاست. این جنجال‌ها پس از آن آغاز شد که شماری از شهروندان غزنی خواستار برگزاری انتخابات غزنی در چند حوزه بودند اما شماری دیگر با آن مخالفت کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن