اجتماعیبرگزیده های سایت

در قانون تدارکات هیچ نوع تبعیض مثبت و یا منفی وجود ندارد

جلسه تدارکات ملی تحت ریاست رئیس جمهور محمد اشرف غنی در ارگ برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در این جلسه، به تعداد ۷ قرارداد به ارزش مجموعی حدود ۱٫۹ میلیارد افغانی که در آن قرارداد های آغاز مجدد کار میدان هوایی ولایت خوست، قیرریزی سرک نونیاز الی ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر و تمدید برای یک ربع قراداد های حفظ و مراقبت تاسیسات وزارت امور داخله شامل می باشند، منظور گردید.

بر اساس خبرنامه ارگ، علاوه بر آن پیشنهاد وزارت فواید عامه مبنی بر طی مراحل تدارکاتی قیرریزی ۶۰ کیلومتر سرک های داخل شهر نیمروز مورد تائید قرار گرفت.

همچنان کمیسیون تدارکات ملی موضوع پروسه تدارکات، دیزاین و اعمار ساختمان سرک چغچران الی گردندیوال را که ۶۰  کیلومتر طول دارد، مورد بحث قرارداد.

رئیس جمهور غنی در این رابطه اظهار داشت که این پروژه از سالیان متمادی در قالب پلان باقیمانده است، اما حکومت وحدت ملی مصمم است که در قسمت تمویل، دیزاین، تدارکات و تطبیق این پروژه و سایر پروژه های انکشافی زیربنایی بخصوص شاهراه های افغانستان مرکزی یک تحرک عملی بوجود آید تا نیازمندی اشد مردم این منطقه مرفوع و به اعتماد مردم بالای حکومت احترام گذاشته شود.

رئیس جمهور به وزیر فواید عامه که در جلسه حضور داشت هدایت داد تا در زمینه دیزاین، مدیریت انجنیری، تطبیق و نظارت از تطبیق این پروژه ها ظرفیت های قوی  داخلی را تشخیص و استفاده نماید.

رئیس جمهور کشور همچنان وزارت مالیه را مکلف نمود تا در حصه تمویل بودجه این پروژه ها، گزنیه های عملی را جستجو و تثبیث نماید.

همچنان رئیس جمهور غنی حین بحث و بررسی سایر پروژه های شامل اجندای جلسه این هفته کمیسیون تدارکات ملی، یکبار دیگر تاکید ورزید که رعایت قانون تدارکات، شفافیت، کیفیت و اقتصادی بودن قرارداد ها در محراق توجه کمیسیون تدارکات ملی و اداره تدارکات ملی قرار داشته، به هیچ گروه و عنصر اجازه نخواهد داد تا در پروسه تدارکات و قرارداد ها مداخله نمایند.

محمد اشرف غنی گفت که در قانون تدارکات هیچ نوع مصلحت، ترجیح و تبعیض مثبت و یا منفی وجود ندارد. بناً دولت و سکتور خصوصی بصورت متقابل در برابر هم حسابده بوده و هر گونه حرکت سؤ استفاده جویانه در پروسه، طبق قانون مورد پیگیرد  قرار خواهد گرفت.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن