افغانستانتحلیلتیتر یک

در مورد حملات ترویستی داعش از حکمتیار بپرسید

رییس پیشین امنیت ملی کشور از شورای عالی صلح خواسته که از گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی درباره حملات داعش و دیگر مسایلی که بتواند نیروهای امنیتی را در سرکوب دشمن کمک کند سوال کند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی کشور در واکنش به حمله روز جمعه مهاجمان مسلح به مسجد امام زمان شهر کابل که مسوولیت آن را داعش به عهده گرفته تاکید کرده که داعش واقعی در افغانستان وجود ندارد.
آقای صالح در صفحه فیسبوک خود نوشته:”کشتار نمازگزاران در تکیه خانه قلعه نجارها یکی دیگر از سلسله جنایات ضد بشری است که شبکه های طالبان زیر نام داعش مرتکب شده اند. سالهاست من یاد آور میشوم که داعش واقعی در افغانستان نیست”.
وی افزوده:” این‌هایی که زیر نام داعش کشتار می‌کنند هسته ها و شبکه‌های طالبان اند که با گرفتن مزد بیشتر حملات بر هموطنان شیعه ما را سازمان میدهند. در ریشه هیچ فرق میان طالب و داعش وجود ندارد . هر دو از دید فکری و پایگاه حمایوی از یک نقطه آب میخورند”.
رییس پیشین امنیت ملی تاکید کرده:” زمانی حکمتیار به داعش بیعت کرده بود. شورای صلح از او راجع به تشکیلات ، شیوه طرح ریزی عملیات ها ، توجیه هدف گیری ها در داخل افغانستان و دیگر مسایلی که بتواند ما را در سرکوب دشمن کمک کند سوال نماید. این موضوع جدی است. توافق نامه ای عفو او شامل مسوولیت های دو جانبه می‌شود”.
گفتنی است که چهار مهاجم انتحاری حوالی ساعت ۱:۳۰ ظهر امروز (جمعه سوم سنبله) به مسجد امام زمان واقع در منطقه قلعه نجارها در مربوطات حوزه یازدهم امنیتی حمله کردند.
مهاجمان پس از نزدیک به چهار ساعت درگیری با نیروهای امنیتی از پای درآمدند.
وزارت امور داخله تایید کرده است که در این حمله ۱۳ نفر به شمول زنان و کودکان شهید و ۳۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. اما آمارهای دیگر وجود دارد که در این حمله بیش از ۲۰ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.
گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن