افغانستانبرگزیده های سایت

در نتیجه یک انفجار در جوزجان ۲۷ تروریست داعش کشته شد

مسؤلان امنیتی در شمال کشور از کشته شدن ۲۷ عضو گروه داعش در نتیجۀ انفجاری در ولایت جوزجان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رشد، جگرن محمد حنیف رضایی، امر امور عامۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهینمی گوید که این روی‌داد گفت که این حادثه روز گذشته در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان رخ داده‌است.

آقای رضای گفت روز گذشته، افراد گروه داعش قصد داشتند که بالای مرکز ولسوالی درزاب ولایت جوزجان حمله نمایند که نیروهای امنیتی به اساس اطلاعات کشفی، از هدف آنان خبر شده‌اند و حمله آنان را دفع کردند.

او افزود نیروهای امنیتی با پرتاب هاوان، مواضع گروه داعش را هدف قرار دادند که در نتیجه بر واسکت‌های افراد داعش اصابت کرده و انفجارهای رخ داده‌‎اند.

آقای رضای دربارۀ تلفات این روی‌داد بیان کرد که در نتیجۀ انفجار واسکت‌های انتحاری داعشیان، ۲۷ تن کشته شده که در بین هلاک‌شده‌گان دو فرمان‌دۀ ارشد شان نیز شامل‌اند.

به اساس اطلاعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین، از جمله ۲۷ داعشی کشته شده، ۱۰ نفر شان شهروندان اوزبیکستان، ۲ تن فرانسوی و ۶ نفر دیگر شان تاجیکستانی می‌باشند.

تا هنوز گروه داعش در این مورد اظهار نکرده‌است.

این در حالی‌ست که دو روز پیش نیز گروه داعش حمله‌های را بر پاس‌گاه‌های نیروهای امنیتی بربخش از ولسوالی درزاب راه‌اندازی کرده بود که آن نیز با تلفات سنگین از سوی نیروهای امنیتی بر داعشیان عقب زده شد.

قول اروی ۲۰۹ شاهین در شهر مزارشریف در این مورد گفت در آن حمله، یک تن از نیروهای امنیتی که مربوط پولیس محلی می‌گردد، نیز جان باخته‌است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن