افغانستانبرگزیده های سایتتحلیل

در پشت پرده سقوط بغلان چه می گذرد؟

عبدالستار بارز والی قبلی ولایت بغلان یک سند کتبی محرمانه امنیتی را که بیانگر طرح سقوط شهر پلخمری و بازتاب دهنده عوامل حکومتی شریک با طالبان در جابجایی افراد آنها در درون شهر بوده؛ به منظور رسانه ای ساختن و بازتاب بیشتر به رهبری شبکه جامعه مدنی بغلان اجازه تصویری برداری می دهد.

در این نشست از رهبری و اعضای این نهاد محترمین رسول هبا، عارف عابد، محمد رفیع وردک، آرش دوشیوال، علی فاضل، احمد نصیر حیران و نوید شکور زاده حضور داشته اند. به گفته عارف عابد نجیب الله محسنی هم در این جمع بوده اما به قول دیگری نجیب الله محسنی تشریف نداشته است.

از این جمع عارف عابد با رسانه وارد معامله می شود و در بدل تسلیم دهی اسناد به آنها خواهان مبلغ پنج هزار دالر می شود که رسانه تنویر جریان این معامله را مستند ساخته و بعد از دریافت جزییات سند متذکره، حاضر به پرداخت مبلغ تقاضا شده نمی شود و در مقابل عارف عابد نیز آماده به تسلیم دهی سند نمی گردد.

با بالا گرفتن صداها در مورد افشای این معامله در میان اعضای شبکه جامعه مدنی نیز اختلافات شکل گرفت و عده ای ابراز عدم آگاهی از جزیات سند متذکره

نمودند و استاد رسول هبا و عارف عابد را مقصر اصلی می دانند و این دو را متهم به کتمان کاری کردند که گویا سند اصلی را پنهان نموده باشند.

سخی زاده

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن