اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

در کنار سربازان با تمام قوت ایستاده می شویم

 عبدالرب رسول سیاف می‌گوید حکومت باید بگذارد مجاهدین در پهلوی نیروهای امنیتی در چارچوب نظام در برابر هراس‌افگنان ایستاد شوند.

به گزارش خبرگزاری رشد، این رهبر جهادی روز دوشنبه(۳ حوت) در همایشی که به هدف یادبود از قیام مردم کابل علیه قشون سرخ شوروی در کابل برگزار شده بود، این سخنان رادر جمع مردم اظهار کرد.

آقای سیاف گفت که اگر ضرورت ببینیم در این‌جا یا آن‌جا نیروهای امنیتی به مشکل رو به رو می‌شوند یا احساس ناتوانی می‌کنند ما با تمام قوت آماده هستیم در جای‌شان یا در پهلوی‌شان در سنگرها ایستاده شویم و از این ملک و نوامیس ملی دفاع کنیم.

او افزود سر عسکر بی‌چاره دل ما می‌سوزد سر سرباز می‌سوزد، به نام اسلام به نام دین و به نام وطن افتیده سر و رویش گرد پر است، از نوامیس ملی و عزت ملک دفاع می کند و فرزند این ملت و این خاک است به برادرش اجازه بدهید که در پهلویش ایستاده شود و از این ملک دفاع کند.

این حرف‌ها در حالی‌ست که پیش از این احمد ضیا مسعود، نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب نیز تاکید کرده بود که مجاهدین باید به صفوف نبرد برگردانیده شوند.

او در سفرش به ولایت‌های شمال‌شرقی از ایجاد شورای مقاومت مجاهدین خبر داده گفت که مجاهدین در صفوف نیروهای امنیتی به خاطر نبرد با جنگ‌جویان مخالف مسلح دولت تنظیم خواهند شد.

هم‌چنان در سال جاری به دنبال مسلح‌کردن افراد توسط فرمان‌دهان جهادی در شماری از بخش‌های کشور بارها نگرانی‌هایی در سطح حکومت مبنی بر افزایش افراد مسلح غیر مسؤول مطرح شده‌است.

پس از این‌که ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نماینده‌گان شماری از افراد را در ولایت ننگرهار به خاطر نبرد علیه داعش مسلح کرد، سران سه نهاد امنیتی طی نشست خبریی گفتند که به کسی اجازه نخواهند داد دست به بی‌نظمی بزند و افراد باید در چارچوب نیروهای امنیتی تنظیم گردند.

در همین حال عبدالرب رسول سیاف امروز یادآور شد صدها صفحۀ فسبوکی جور شده علیه مجاهدین تبلیغ و پروپاگند می‌کنند ویا از طریق رسانه‌ها تخریب می‌کنند اما نمی‌دانند که سنگر دفاعی خانۀ خود را خراب می‌کنند.

این چهرۀ جهادی گفت می‌داند سر این افراد کی مصرف می‌کند و کی هدایت‌شان داده که جهادیان را به مجاهد خوب و بد یا مجاهد غارت‌گر و امانت‌دار جدا کنند.

آقای سیاف تاکید کرد که مجاهدین از تلاش‌ها به صلح حمایت می‌کنند ولی به شرطی که منجر به قطع جنگ شود و مردم افغانستان را در بین صلح و جنگ قرار داده با شدت‌یافتن جنگ، به مخالفان امتیاز داده نشود یا به نام صلح جغرافیای سیاسی متعدد شده به نام‌های شمال، جنوب و شرق و غرب تقسیم نگردد.

این چهرۀ پرنفوذ جهادی در مورد تعیین افراد در پست‌های شورای عالی صلح نیز هرچند از این‌که با شورای حراست و ثبات در این مورد مشوره نشده انتقاد کرد ولی یادآور شد افرادی که جدیدا گماشته شدند باید خون، دل، ضمیر و باورشان با عزت این ملک گره خورده باشد و نگذارند حقوق مردم پامال گردد.

این گفته‌ها در حالی‌ست که قرار است فردا چهارمین دور نشست چهارجانبه میان نماینده‌گان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین درمورد صلح افغانستان در کابل برگزار گردد.

گفته می‌شود در این نشست در مورد تاریخ برگزاری گفت‌گوهای رو در روی حکومت با طالبان و این‌که این گفت‌گوها در کجا صورت گیرد، تصمیم گرفته خواهد شد.

سیاف در این مورد از طالبان خواست تا به جنگ پایان داده و از تباهی مملکت و نبرد به خاطر منفعت دیگران دست بردارند و به صلح بپیوندند.

او افزود طالبان باید متوجه باشند و نگذارند شعوری یا غیر شعوری از احساسات‌شان استفاده شده به گونه‌یی که مجاهدین را حالا جنایت‌کار صدا می‌کنند، آنان را نیز فردا جنایت‌کار صدا کنند.

تا کنون سه نشست چهارجانبه صورت گرفته و گفته می‌شود پس از نشست فردا، در پایان ماه جاری میلادی گفت‌گوهای رو در روی حکومت افغانستان با طالبان نیز آغاز خواهد شد.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن